Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

Ανάρτηση 16/2015 [επίκαιρη, μακροσκελής, κυπριακή, ανοιξιάτικη, κοινωνική, πολιτικο-ποδοσφαιρική, Ομονοιάτικη, πικάντικη, Αριστερή, κριτική] - Σχολιάζοντας την επικαιρότητα ... (Για τον ρατσισμό, το κυπριακό ποδόσφαιρο, τη μετονομασία τής Πιαλέ Πασιά και ολίγα άλλα τινά πικάντικα και μη από την επικαιρότητα)... Προσθήκη υστερογράφων...


Εισαγωγικά

21η Μαρτίου σήμερα!  {Σχεδόν φάγαμε κι αυτόν τον μήνα! Όπου τζιαι να ‘στε έχουμε τζιαι την εθνικοθρησκευτική αργία της 25ης του Μάρτη, ενώ θ’ ακολουθήσει και η εθνικιστικότατη 1η τ’ Απρίλη. Κι έπεται το Πάσχα, το οποίο φέτος θα ΜΑΣ έρθει σχετικά χωρίς, στις 12 τ’ Απρίλη. Πολλές αργίες θα μαζευτούν τις προσεχείς 3-4 βδομάδες! Γενικώς δεν έχουμε και λίγες αργίες στην Κύπρο. Απλώς να θυμηθούμε ότι έχουμε 4(!) αργίες που είναι αφιερωμένες σε εθνικές επετείους, χώρια 2-3 καθαρά θρησκευτικές, όπως τα ονομαστήρια του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου! Προφανώς θα είμαστε παγκόσμιο φαινόμενο (ΚΑΙ) σ’ αυτόν τον τομέα! Πάντως οι επερχόμενες αργίες προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για ανοιξιάτικες εξορμήσεις. Και η ανοιξιάτικη Φύση είναι θαυμάσια φέτος!}...  

Επανερχόμαστε όμως στα σχετικά της σημερινής μέρας...     
Κατ’ αρχάς, την 21η του Μάρτη έχουμε ημερολογιακά [μια και ΜΑΣ το θύμισαν και στη σελίδα  του Goggle με μια σχετική φωτό] την Εαρινή Ισημερία [δηλ. το αστρονομικό φαινόμενο, κατά το οποίο η ημέρα και η νύχτα έχουν περίπου την ίδια διάρκεια. Από αύριο η διάρκεια της ημέρας θα αυξάνεται ενώ το επόμενο Σάββατο το βράδυ θα ‘χουμε και αλλαγή της ώρας]... Με την Εαρινή Ισημερία σηματοδοτείται και η είσοδος μας στην Άνοιξη. Και για την ανοιξιάτικη Φύση τα ‘παμε έστω κι ακροθιγώς πιο πάνω...

Ανεμοδαρμένες κόκκινες παπαρούνες 

Επίσης η σημερινή μέρα [όπως μας θύμισε και ο Νεόφυτος Παπαλαζάρου με άρθρο του στη “Χαραυγή”] «καθιερώθηκε από την UNESCO το 1999 και τιμάται διεθνώς ως Παγκόσμια Ημερ Ποίησης»...  

Όμως το πιο σημαντικό με τη σημερινή μέρα είναι ότι αυτή έχει καθιερωθεί ως η Διεθνής Μέρα κατά του Ρατσισμού... Κάποιος φίλος είπε κάποτε πως για τα προβλήματα που δεν μπορούν να λύσουν τα Ηνωμένα Έθνη (και ποια μπόρεσαν;) καθιερώνουν και μια Ημέρα για να μας τα θυμίζουν - και δεν έχει κι άδικο! Πέραν όμως τούτης της απαισιόδοξης διαπίστωσης για την Παγκόσμια Μέρα κατά του Ρατσισμού, να σημειώσουμε κι ένα σημαντικό θετικό: ότι σήμερα διοργανώνονται εκδηλώσεις ενάντια σε κάθε μορφή διακρίσεων (φυλετικών, εθνικών, θρησκευτικών, κοινωνικών, σεξουαλικών), ενάντια στην ξενοφοβία, την ισλαμοφοβία, τη μισαλλοδοξία και τον φασισμό, ενάντια στη ρατσιστική βία και τη ρητορική μίσους σε βάρος των άλλων και των διαφορετικών.


Σήμερα το πρωί άκουα από τον “ΑΣΤΡΑ” την Επίτροπο για την Ισότητα κα Ιωσηφίνα Αντωνίου [στέλεχος του “Συναγερμού”] να μιλά και να λέει ότι στην Κύπρο δεν αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα ρατσιστικής συμπεριφοράς απέναντι στους ξένους και δη τους μετανάστες. Φαίνεται ότι η κα Ιωσηφίνα δεν κυκλοφορεί και πολύ έξω στην κοινωνία για να ακούσει τι λένε διάφοροι [οι πιο πολλοί προερχόμενοι από τη δικιά της πολιτική παράταξη], ας πούμεν για τους ρουμάνους, τους βούλγαρους, τις ρωσσίδες, τους αραπάες, τους σύριους (ναυαγούς) που τους εφέραμεν τζιαι ταΐζουμεν τους και πολλά άλλα τέτοια... Κατά τ’ άλλα αυτοί οι ίδιοι τιμούν και τη Διεθνή Μέρα κατά του Ρατσισμού...

*************************************
Προλογικά

Όμως τις τελευταίες μέρες στην επικαιρότητα προκύψαν και διάφορα άλλα συμβάντα, άλλα ιδιαίτερα σοβαρά κι αλλά άκρως ευτράπελα... Την κατάσταση στην κυπριακή οικονομία, τα παραμύθια και τις ματσαράγκες των κυβερνώντων και το μπάχαλο με τους ανεξάρτητους “θεσμούς”, δεν ξέρουμε που να τα κατατάξουμε, στα σοβαρά ή στα ευτράπελα; Για κλάματα είμαστε τελικά ή για γέλια μ’ αυτούς που ΜΆΣ κυβερνούν.
Από Δευτέρας θα ‘χουμε και νέα επεισόδια, τούτη τη φορά στην Εκπαίδευση, μια και τότε θα παραδοθούν στις εκπαιδευτικές οργανώσεις και τα προσχέδια του Υπουργού Παιδείας για τα νέα ωρολόγια προγράμματα. Κι εδώ, στην Παιδεία, τα τροϊκανά νεοφιλελεύθερα σχέδια τυγχάνουν πλήρους εφαρμογής από τους κυβερνώντες. Και η μεγάλη πλάκα είναι που ο Υπουργός με αφορμή και τις “εθνικές” επετείους [της 25ης Μαρτίου και της 1ης Απριλίου] θα στέλνει και μηνύματα για το νόημα των Ημερών που θα διαβάζονται στους ενδοσχολικούς εορτασμούς για να αναπτύξουν [όπως λένε] το αγωνιστικό και αντιστασιακό φρόνημα των μαθητών, σε μια εποχή που οι ίδιοι έχουν παραδοθεί στα anef­­­_όρων στην Τρόικα... Επίσης πλάκα έχει να βλέπεις τον “συναγερμικό” Πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρη Ταλιαδώρο να υπερασπίζεται της θέσης του να είναι και συνδικαλιστής αλλά παράλληλα και σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας... Μα πόσο δούλεμα επιτέλους!  

Να σημειώσω [μεταφέροντας πλέον την κουβέντα σ’ ένα άλλο επίκαιρο θέμα] ότι τις τελευταίες μέρες, με αφορμή την αυτοκτονία και τον εντοπισμό τελικά του πτώματος ενός έλληνα (εκ Κρήτης) φοιτητή στα Ιωάννινα [ο οποίος ήταν για κάπου ένα μήνα  εξαφανισμένος], πολλοί ανακάλυψαν (κι εδώ στην Κύπρο) την ταshινόπιτταν του bulling (εκφοβισμού) στα σχολεία, ενός προβλήματος που ενυπάρχει εδώ και χρόνια, αλλά πολλοί είναι εκείνοι που σφυρίζουν αδιάφορα, ή δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν ή/και λεφτά (από τα κρατικά ταμεία) να διαθέσουν. Οι σχολικές μονάδες  ΠΡΕΠΕΙ να έχουν πάνω σε μόνιμη βάση ψυχολόγους! 


Σίγουρα θα ακούσατε και το άλλο συνταρακτικό! Όπως έτρεξαν να μας ενημερώσουν από τις Ειδήσεις [τού ΡΙΚ1 παρακαλώ, δια των χειλέων της ευειδούς ξανθιάς Βίβιαν Κανάρη] σε νηπιαγωγείο κάπου στη Λευκωσία σημειώθηκε κρούσμα σεξουαλικής(!) παρενόχλησης από 5χρονο αγοράκι σε βάρος μικρού κοριτσιού της ίδιας ηλικίας ... Σεξουαλική παρενόχληση κι από 5χρονα πλέον! Μα τί σεξ μπορούν να κάνουν τα πεντάχρονα; Ο Θεός τζι’ ούλλοι οι Άγιοι (ΤΟΥΣ) πιον! Κάποιοι προφανώς έχουν συγχύσει την παιδική περιέργεια και τον μιμητισμό με τα όσα πονηρά έχουν στα μυαλά τους οι μεγάλοι...

Τις τελευταίες μέρες έγινε και πολλή συζήτηση, με αφορμή ένα ρεπορτάζ του “Φιλελευθέρου” και για τα κορίτσια [προερχόμενα κυρίως εκ της αλλοδαπής] που με καυτά σορτσάκια και μίνι φουστίστες πουλάνε καφέ και άλλα ροφήματα στους δρόμους... [Κάποιες κακές γλώσσες λένε ότι, άμα λάχει αν ‘ούμεν, τα συγκεκριμένα κορίτσια παρέχουν κι άλλου είδους  υπηρεσίες. Λετε να βγει κάποιος άντρας να το επιβεβαιώσει κι αυτό, όπως βγήκε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ρίκκος Μαππουρίδης και παραδέχτηκε  ότι «υπήρξε πελάτης αγοραίου έρωτα», και πέσανε όλοι του, οι υποκριτές και οι υποκρίτριες, να τον φάνε; Κάπου διάβασα ότι η ΠΟΓΟ έβγαλε και επικριτική για τον Μαππουρίδη ανακοίνωση. Αν τη βρω ίσως επανέλθω για να τη σχολιάσω. Χτες, για το ίδιο θέμα, συζητούσε με τον Μαππουρίδη στον “ΑΣΤΡΑ” και η Σκεύη Κουκουμά, η Γενική Γραμματέας της ΠΟΓΟ, αλλά δεν είχα χρόνο να τους ακούσω]...    

Η άλλη πικάντικη και ευτράπελη ιστορία των ημερών που έτυχε κι αυτή διάφορων και ποικίλων σχολιασμών [και ευμενών και αρνητικών] ήταν η (ολο)γυμνή φωτογράφηση και video-γράφιση μιας ρωσσίδας τουρίστριας στο Λιμανάκι της Πάφου παρέα με ένα ... πούλι(!) [Το πουλλιν δεν ήταν κανενός αντρός, αλλά ένας πελεκάνος που αποτελεί και την ατραξιόν του χώρου]...


Ο ανταποκριτής του “Πολίτη” στην Πάφο Κώστας Νάνος έγραψε στην εφημερίδα ότι η «ολόγυμνη ρωσίδα [προέβαινε] σε ερωτικές περιπτύξεις με τον πελεκάνο!» Ήταν εκεί [ο Νάνος] κι έπαιρνε μάτι [ο τυχεράκιας!] και το διαπίστωσε ιδίοις όμμασι; Εγώ πάντως ακούγοντας την είδηση το πρωί από “ΑΣΤΡΑ” [από τον Μιχάλη Μιχαήλ που διάβαζε τους τίτλους των εφημερίδων], στην αρχή το πήρα σαν να τζιαι μια «ολόγυμνη ρωσίδα έκανε φωτογράφηση με τον πελεκάνο» [που πήγε σπίτι της να τις φτιάξει τις πόρτες, ή εκείνη στο πελεκανιό του για να δώσει παράγγελλε για έπιπλα]!!! Πάντως προσωπικά διερωτούμαι για τη σκοπιμότητα ή και την ωφελιμότητα τέτοιων πράξεων. Αυτές μπορεί να προκαλέσουν προς στιγμής αμηχανία και έκπληξη στους περιδιαβάζοντες στα πέριξ και προφανώς και ευφορία στον αντρικό πληθυσμό, αλλά τι νόημα έχουν, ή τι μηνύματα μπορεί να μεταφέρουν;  [Και δεν αναφέρομαι σε ζητήματα ηθικής, ή προσβολής της δημόσιας οδούς και αιδούς, αλλά στο “δικαίωμα” να πετάμε τα ρούχα ΜΑΣ όπου ΜΆΣ καπνίσει]...  

Να σημειώσω ότι με το θέμα της «τιτσίρας τζιαι του πελεκάνου» ασχολήθηκε και ο φίλος ο Woofis

Μια κουβέντα ΠΡΕΠΕΙ κάποια στιγμή να πω και για το γεγονός [πώς ερμηνεύεται] που η “Προοδευτική” [η Αριστερή φοιτητική οργάνωση]  είναι τόσο ισχυρή στο ΤΕΠΑΚ. Στις τελευταίες πρόσφατες εκλογές πήρε περίπου το 57% των ψήφων...

Πιο κάτω θα σταθούμε λίγο περισσότερο σε δυο ζητήματα:
-  πρώτον, στα του κυπριακού ποδοσφαίρου, και
-  δεύτερον, στην μετονομασία της Πιαλέ Πασιά (στη Λάρνακα) σε λεωφόρο Τάσου Μητσόπουλου και τη συνεχιζόμενη προσπάθεια “αγιοποίησης” του,
με βασικό σκοπό μας, να κρίνουμε τις αντίστοιχες θέσεις και τοποθετήσεις της ΑΚΕΛ-ικής Αριστεράς πάνω στα δύο ζητήματα...

******************************
Η επίσημη “Ομόνοια” και η ηγεσία της ΚΟΠ

«Η ηγεσία της ΚΟΠ οφείλει να παραιτηθεί. Πρέπει να αλλάξουν τα πρόσωπα. Τα κατεστημένα. Με αξιοπιστία μηδέν και τόσες κατηγορίες να επικρέμονται πάνω από ορισμένους παράγοντες δεν παμε πουθενά», επεσήμανε το Μέλος του Πολιτικού Γραφείου του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδη, σε συζήτηση που διοργάνωσε το Επαρχιακό Γραφείο του ΑΚΕΛ Λεμεσού με θέμα “Η κατάσταση στο κυπριακό ποδόσφαιρο: δεν παει άλλο”...
Παρών στην εκδήλωση συζήτηση ήταν και ο Αντιπρόεδρος της ΚΟΠ [την Κουτσοκούμνεια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου] και Εκπρόσωπος [του αριστερού κατά τ’ αλλά Σωματείου] της Ομόνοιας στην Ομοσπονδία Νίκος Νικολάου. Οι δικές του τοποθετήσεις ήξεις αφίξεις, δηλ. διφορούμενες και καθόλου ξεκάθαρες [λες και είναι κανένας καρεκλοκένταυρος που φοβάται ότι θα χάσει το υψηλόβαθμο πόστο του], όπως είναι εξ άλλου και οι θέσεις της ίδιας της “Ομονοίας”, πάνω σ’ αυτό το θέμα. Τόσα πολλά [που όζουν βρωμιάς και σαπίλας] έχουν αποκαλυφτεί φέτος για τα τεκταινόμενα στον χώρο του ποδοσφαίρου [στημένες διαιτησίες, διαπλεκόμενα με το ποδόσφαιρο οικονομικά συμφέροντα παραγόντων της ΚΟΠ, πολιτικές και κομματικές παρεμβάσεις για εύνοια δεξιών ποδοσφαιρικών σωματείων] και τόσο πολλές φορές έχει αδικηθεί [και μάλιστα εξόφθαλμα] από τη διαιτησία φέτος η “Ομόνοια”, που διερωτούμαι γιατί ΔΕΝ είδαμε ακόμα μια ουσιαστική και δυναμική αντίδραση από την επίσημη “Ομόνοια” και δη τον φίλτατο Πρόεδρο της Δώρο Σεραφείμ. Γιατί αυτή η διστακτικότητα, η ατολμία ή και η απροθυμία αν ζητήσουν την παραίτηση της ηγεσίας της ΚΟΠ και δη του Προέδρου της του ΚωΚού [Κώ(στα) Κου(τσοκούμνη)]; Τον εμπιστεύονται ακόμα, ας πούμεν ότι θέλει, ή/και μπορεί  να κάνει τομές στα του κυπριακού ποδοσφαίρου; Ή μήπως κάτι άλλο συμβαίνει; Γιατί δεν μεθοδεύουν [δεν οργανώνουν] σε συνεργασία με άλλα σωματεία αλλαγές στην ηγεσία της ΚΟΠ μια και φέτος θα έχει και εκλογές;
Πάντως ο κος  Νικ Νικολάου [της “Ομόνοιας” παρακαλώ], προσπάθησε με τα λεγόμενα του [όπως καταγράφονται στη “Χαραυγή” της Πέμπτης 19 του μηνός στη. σελ. 18] να δώσει μια άλλη εικόνα για την ΚΟΠ ή τουλάχιστον να φτιάξει την εικόνας της.
Τί θέλει να πει ο ποιητής όταν λέει πως «παρόλον που ως Ομοσπονδία δεν έχει εμπλοκή στις καταγγελίες και από ό,τι φαίνεται είναι καθαρή στον έλεγχο που έγινε στους υπολογιστές της, δεν μπορεί να αγνοήσει ότι το ποδόσφαιρό μας αντιμετωπίζει προβλήματα τα οποία χρειάζονται επίλυση. Και αυτή είναι η ουσία, να γίνουν όλες οι απαραίτητες ουσιαστικές αλλαγές και να βελτιωθεί η λειτουργία και η εικόνα του κυπριακού ποδοσφαίρου. Ευθύνη γι’ αυτή την κακή εικόνα έχουμε όλοι όσοι εμπλέκονται στο ποδόσφαιρο, ΚΟΠ, παράγοντες σωματεία, διαιτησία κ.λπ.»... [Τους διαιτητές δεν είναι η ΚΟΠ που τους ελέγχει. Τον Ολλανδό Αρχιδιαιτητή που υποτίθεται ότι τους κρίνει αλλά ποτέ δεν τους τιμωρεί για τα σοβαρά, εσκεμμένα και μη ανθρώπινα λάθη τους, δεν είναι ο Κουτσοκούμνης που τον διόρισε;]...
Όμως ο Mr. Nick είπε κι άλλα, όπως ας πούμεν, ότι «στόχος όλων μας δεν θα πρέπει να είναι να κερδίσουμε εντυπώσεις [σημ. δική ΜΟΥ: όπως έκαμε ο Χρίστος Χριστοφίδης που εμμέσως πλην σαφώς ζήτησε την παραίτηση της ΚΟΠ], αλλά πραγματικά να κάνουμε πράξεις που να βοηθούν ουσιαστικά στην επίλυση προβλημάτων για ένα καθαρό, αξιόπιστο και με διαφάνεια ποδόσφαιρο. Eνα ποδόσφαιρο όχι με βάση τις
σωματειακές και πολιτικές μας συμπάθειες και προτιμήσεις»... [Πράξεις και έργα με απτά αποτελέσματα έχει να δείξει η ΚΟΠ στον τομέα αυτό, κε Νικολάου;]...

******************************************
Η μετονομασία της Πιαλέ Πασιά σε λεωφόρο Τάσου Μητσόπουλου

Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα της εφημερίδας “Χαραυγή” της Πέμπτης 19 του μηνός στη. σελ. 9] οι επαρχιακές επιτροπές ΑΚΕΛ Λάρνακας και Αμμοχώστου καταλογίζουν στον Δήμαρχο Λάρνακας ασέβεια στους θεσμούς μετά την επιμονή του Ανδρέα Λουρουτζιάτη για μετονομασία της λεωφόρου Πιαλέ Πασά σε λεωφόρο Τάσου Μητσόπουλου παρά την αντίθεση θέση της Πολιτείας. Οι επαρχιακές επιτροπές εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση εκφράζοντας τη διαμαρτυρία τους, αφενός επειδή η εν λόγω απόφαση λήφθηκε μονομερώς από τον Δήμαρχο, χωρίς ενημέρωση του Δ.Σ., αφετέρου επειδή αντίκειται στις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου και στην πολιτική του κράτους για διατήρηση των τοπωνυμίων και των οδών στις τουρκοκυπριακές  συνοικίες και περιοχές.
Πάντως η διαδικτυακή 24H.COM.CY. φιλοξενεί, κάτω από τον τίτλο “Μετονομάζετε μέρος της Πιαλέ Πασά σε λεωφόρο Μητσόπουλου” [το «μετονομάζεται» με αι κι όχι με έψιλον κύρια συντάκτρια της είδησης], δήλωση του Δημάρχου Λάρνακας που λέει πως «η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρνακας, για να μετονομαστεί η οδός Πιαλέ Πασά σε Λεωφόρο Τάσου Μητσόπουλου, που λήφθηκε σε συνεδρία του που πραγματοποιήθηκε στις 29/4/2014, ήταν ομόφωνη».

Συντρόφια, δημοτικοί σύμβουλοι Λάρνακας, ΕΣΕΙΣ τί λέτε, ή τί είπατε και εισηγηθήκατε στη συνεδρία και πώς ψηφίσατε τελικά; Παρά τις διαψεύσεις απόμερους σας που ακολούθησαν τη δήλωση του Δημάρχου Λάρνακας, [“Χαραυγή”, Παρασκευή 20/3/2015, σελ. 8], κάτι που λέει ότι δεν ήταν και τόσο ξεκάθαρη η θέση ΣΑΣ αναφορικά με τη “λεωφοροποίηση”  του Τάσου Μητσόπουλου;

Πέραν τούτου ΕΜΕΙΣ θα διερωτηθούμε ξανά:
-  Πρώτον, για την τεράστια πολιτική εκμετάλλευση που μπορεί να τύχουν κάποιοι νεκροί που χάνουν τη ζωή τους είτε σε ατύχημα είτε από κάποια ασθένεια και τις σκοπιμότητες και τα πολιτικά οφέλη από την “αγιοποίηση” τους, και 
-  Δεύτερον, ας θυμηθούμε τις δικές ΜΑΣ (δίκαιες) αντιδράσεις [ως ελληνοκύπριοι], στην αλλαγή των ονομάτων πόλεων, χωριών και περιοχών στις κατεχόμενες περιοχές από το τουρκικό κατοχικό καθεστώς. Οξά τζιαμέ εν της παπαθκιάς τα ξυλά;

[Σε επόμενη ανάρτηση ΜΑΣ θα ασχοληθούμε λίγο πιο πολύ και δη κριτικά με τον πολιτικό Τάσο Μητσόπουλου... Σας το είχαμε υποσχεθεί από πέρσι και δεν μπορούμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι ήταν (παρά το ήθος και τον ήπιο χαρακτήρα του) ένας αστός πολιτικός μέλος της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης του Νίκου Αναστασιάδη]...

Anef_Oriwn
[να δούμεν τι θα κάνει αύριο η “Ομόνοια” με την “Ανόρθωση”˙ πάντως ΕΓΩ στο Λιμανάκι της Πάφου ΔΕΝ ήμουν!]
Σάββατο 21/3/2015
[περαιτέρω επεξεργασία του κειμένου μου με χρωματισμούς και υπογραμμίσεις θα κάνω αύριο] 


*************************************
Υστερόγραφα (Κυριακή 22/3/2015 – 1:45 μ.μ.)

Πιο κάτω θα κάνουμε υπό τη μορφή υστερογράφων (πλην όμως τηλεγραφικά, αν τα καταφερούμεντε) αναφορά σε 3-4 άλλα επίκαιρα θεματάκια που μάς διέφυγαν ψες, προφανώς λόγω και του προχωρημένου της ώρας, αλλά και λόγω του ότι το κείμενο μας είχε βγει τελικά σεντόνι διπλού κρεββατιού (δηλ. μακρινάρι) κι έπρεπε να πει πλέον στο “τυπογραφείο” για ανάρτηση...

1. Ψες κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες όταν έβλεπα σε επανάληψη του κύριο δελτίο ειδήσεων του ΡΙΚ1, περιήλθε στην αντίληψη και σε γνώση μου ότι χτες, 21 του Μάρτη, ήταν και η Παγκόσμια  Μέρα για το Σύνδρομο Down. [Πολλά σημαντικά αφιερώματα έχουν καταχωρηθεί γι’ αυτήν τη Ημέρα! Πολλά και τα προβλήματα της Ανθρωπότητας]... Την απέραντη Αγάπη μας για τους Ανθρώπους με Σύνδρομο Ντάουν και είθε επιτέλους με συστηματική δουλεία να σπάσουμε και τις προκαταλήψεις σε βάρος τους. Γιατί κι αυτές οι προκαταλήψεις μια ακόμα μορφή Ρατσισμού είναι!

2. Και μια συμπληρωματική σημείωση με αφορμή την αναφορά μας «στα κορίτσια [...] που με καυτά σορτσάκια και μίνι φούστες πουλάνε καφέ και άλλα ροφήματα στους δρόμους»: Ο παλιοπαρέας [παρέας από τα πολύ παλιά] Aceras είχε κάνει πριν κάποια χρόνια ένα μακρύ αφιέρωμα [σε 4(!) συνέχειες] στη “φυσική ζωή του περιθωρίου”, εμπλουτισμένο με πολλές χωτορραχίες (=φωτογραφίες). Θέμα του ήταν, ΤΊ βρίσκουμε [από βλάστηση μέχρι σκουπίδια – ΚΑΜΊΑΝ αναφορά ΔΕΝ έκανε σε ανθρώπινα όντα] «στα χαντάτζια [των δρόμων], στις νάκρες των ππάρκιν, στα βουνάρκα με τα ποσκούπιδα, στα παγκέττα των δρόμων» [της Κύπρου]...  
Τα σχετικά «ποστάτζια» [όπως τα λαλεί τζι’ ο ίδιος ο Aceras] θα τα βρείτε με τους αντίστοιχους τίτλους πατώντας στα links πιο κάτω: 

Μετά από καιρό λοιπόν και παρατηρώντας τον κόσμο που επαγγελόταν κάτι παρκαρισμένος στα παγκέττα ή στο πλάι των δρόμων [πέραν από τις “κοπέλες του φραπέ”, υπάρχουν και σαντουιτσσιήδες και διαφοροι μικροπωλητες που αναλόγως της εποχές πουλούν παττίσσιες, ταμπούρες, πατάτες, πουρτουκκάλια, κρομμύθκια, ακόμα και χαλλούμια] ΜΟΎ προέκυψε και η έμπνευση για μιαν ανάρτηση αφιερωμένη σ’ αυτόν τον κόσμο. Μάζευα δε και φωτογραφικό υλικό σχετικό με το θέμα, είναι όμως σκορπισμένο πέρα δώθε... Ελπίζω κάποια στιγμή να το αξιοποιήσω, ευκαιρίας δοθείσης τώρα και με το ρεπορτάζ του “Φιλελευθέρου”...

3. Μια και κάναμε και αναφορά στον “Φιλελεύθερο” να πούμε [αν και η κουβέντα μας μπορεί να εκληφθεί και ως απλήρωτη διαφήμιση] ότι μαζί με τη σαββατιάτικη έκδοση της εφημερίδας θα δίνεται ως ένθετο [πέραν του τηλεμαγκαζίνου “TVΜανια”] και το life style περιοδικό Hello!”... Εκεί θα μπορείτε να διαβάζετε για τη ευτυχισμένη και πετυχημένη ζωή [και τη χαρούμενη οικογένεια] των celebrities της πολιτικής, του θεάματος, των business κι άλλα τέτοια χαζοχαρούμενα. Λόγου χάριν, περί του ζεύγους Γιάνη Βαρουφάκη και Δανάης Στράτου, των εγγονιών της Αλεξάνδρας Γαλανού, κάποιας Έμιλυς Γιολίτη (πετυχημένης δικηγόρου), του ποδοσφαιριστή Πιερου Σωτηρίου και καλής του που είναι μοντέλλα [και πώς ζουν τον «απόλυτο έρωτα τους»] και της «πανέμορφης κόρης» της Κριστινα Αγκιλέρα... Για την κύρια Χ., που κάθε πρωί παίρνει το αυτοκίνητο σαντουιτσσιήτικο της και το οδηγεί και το παρκάρει στο γνωστό μέρος για φτιάξει και να πουλήσει σάντουιτς και να βγάλει ένα μεροκάματο, για τον άντρα της που είναι υδραυλικός και τα παιδιά τους που μάχουνται με χίλιες δυο δυσκολίες να τα σπουδάσουν [αλλά δουλειές που εν να τελειώσουν τες σπουδές τους yok!], θα γράψουν άραγε στο Hello!”; Προφανώς ΟΧΙ! Γι’ αυτούς θα ‘γραφε ένα ένθετο περιοδικό της “Χαραυγής”, αλλά δεν υπάρχει φαίνεται παραδάκι για να το εκδίδουν. Πήγαν να κάνουν μια προσπάθεια τον περασμένο Δεκέμβρη μέσα στα πλαίσια της αναμόρφωσης της “Χαραυγής”, αλλά τα παρατησαν˙ μόνο ένα τεύχος κυκλοφόρησαν!

4. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά και το τελευταίο επεισόδιο της εδώ και χρόνια σοβούσας κόντρας μεταξύ του Μεγάλου πνευματικού και πολιτικού Ηγέτη Υμών των (ελληνο)κυπρίων, επιχειρηματία Αρχιεπισκόπου Ττόμη του Β΄ του Αθυρόστομου και του [“εκατάπιεν ράδιον” – περί τούτου ρίξτε μια ματιά κι εδώΘεολόγου Αντρέα Πιτσιλλίδη [πρώην Βουλευτής και Ευρωβουλευτής του ΔΗΣΥ, όμως και «παλιόπαιδο», όπως τον χαρακτήρισε σε κάποια δήλωση του ο Αθυρόστομος Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Πάφου]... 
Ο Πιτσιλλίδης έχει αρκετά πρωτοποριακές ιδέες παρ’ ότι θεολόγος, ενώ ουκ ολίγες φορές εξάσκησε και αυστηρή κριτική στον Αρχιεπίσκοπο κυρίως για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και το ανύπαρκτο πνευματικό/θεολογικό του έργο. Προφανώς γι’ αυτό και τώρα [φαίνεται ότι το ποτήριον ξεχείλισε!] τον παρέπεμψε (με απόφαση της Ιεράς Συνόδου ΤΟΥ) σε “δική”, ενώπιον τριμελούς συνοδικής επιτροπής για διάφορες αιρετικές και βέβηλες δηλώσεις του από τα κανάλια... [Δεν είναι και λίγες οι φορές που ο Πιτσιλλίδης έχει φιλοξενηθεί στα στούντιο των σταθμών από τις διάφορες τηλεπερσόνες. Σίγουρα πουλάει κι ανεβάζει και την τηλεθέαση!]... 
Αλήθεια όμως, γιατί ο Αρχιεπίσκοπος δεν τολμά να τα βάλει και με έτερο θεολόγο, τον αφυπηρετήσαντα καθηγητή Μέσης Εκπαίδευσης Θεόδωρο Κυριακού όποιος έχει επίσης αρκετά προχωρημένες [και κατ’ ΕΜΕΝΑ και πιο συγκροτημένες από τον Πιτσιλλίδη] απόψεις και εξασκεί και στον Ττόμη αυστηρότατη κριτική;
Πέραν τούτου, με την προσφατη εξαγγελία [τον Αρχιεπίσκοπο] της ίδρυσης Θεολογικής Σχολής, σε τί αποσκοπεί; Στην παραγωγή θεολόγων που να πειθαρχούν στις οδηγίες του και στα ανύπαρκτα θεολογικά του κηρύγματα;   
Αλλά και ο Πιτσιλλίδης, αν και συχνά πυκνά παρουσιάζεται με αντιδογματικές, αντισυμβατικές κι ανατρεπτικές θέσεις κι απόψεις απέναντι στον Αρχιεπίσκοπο και τα εκκλησιαστικά εξουσιαστικά κατεστημένα, γιατί ΔΕΝ πράττει αναλόγως (το ίδιο) και για τα πολιτικά κατεστημένα και τον αποτυχόντα Πρόεδρο Αναστασιάδη [όπως εμμέσως πλην σαφώς τον χαρακτηρίζει σε συνέντευξη του στον σημερινό Πολίτη ο γνωστός και μη εξαιρετέος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κύπρου Χαρίδημος Τσούκκας]; Άλλο που λουβάνες (λιβανίσματα και κκουλαφκιάσματα] εν λαλεί [ο Πιτσιλλίδης] για τον Αναστασιάδη, όταν τύχει και αναφερθεί σ’ αυτόν στα από τηλεοράσεως συνήθη γλωσσο-παραληρήματα του... Μα εν θωρεί σιόρ [ο Αντρίκκος ο Πιτσιλλής] ότι ΌΛΑ έχουν γίνει ένα μπάχαλο [για να μην πω ένας «κερχανές», όπως λαλούν τζιαι στο “Πέτρινο ποτάμι”] από τότε που ανάλαβεν την Προεδρία του τόπου το Νικούιν;       

[Τελικά ΔΕΝ ήταν ΚΑΘΟΛΟΥ τηλεγραφικά τα υστερόγραφα ΜΟΥ. Άστε που όσα έγραψα ως υστερόγραφα θα μπορούσαν να αποτελέσουν το υλικό για μια νέα ανάρτηση MOY!]...

Anef_Oriwn
Κυριακή 22/3/2014 

6 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Που τούτα που λαλείς φαίνεται ότι η κοινωνία σαν συγκροτημένο σύστημαν με οργανωμένα σύνολα ακόμα υπάρχει.

Ανώνυμος είπε...

Δώσε πληροφορίες για τις κοπέλλες του φραπέ κι' άσε τον Πιτσιλλίδη over.

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε,
Τι πληροφορίες θες; Πού τις βρίσκεις; Πάρε έναν περιφερειακό, μη υπεραστικό δρόμο [όχι highway] που οδηγεί έξω από την πόλη [Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφο] και θα τις πετύχεις... Τόσο πολύ σου έχει λείψει το φραπέ;

Anef_Oriwn είπε...

Aceras,
«... η [κυπριακή] κοινωνία σαν συγκροτημένο σύστημαν με οργανωμένα σύνολα...» σίγουρα και υπάρχει ακόμα, αλλά αντί να αντιδρά όλο και πιο πολύ και να ριζοσπαστικοποιείται, σάμπου τζιαι βυθίζεται όλο και πιο πολύ στην απάθεια και την αδιαφορία, ή απλώς μουρμουράει αναμένοντας τον Μεσσία...

Ανώνυμος είπε...

Ρε αρχηγέ, ορθογραφικά τζαι συντακτικά λαθάκια έχεις κι ΕΣΥ, φυσικά εσύ γράφεις σεντόνια ενώ η άλλη μέσα σε μια πρόταση εκατάφερεν τα !!

Για το θέμα της μετονομασίας της λεωφόρου παρ' ότι στρηνιασμένος αριστερός, σου αναγνωρίζω αρκετή ορθότητα σκέψης αλλά παράλληλα και ολίγην ασέβειαν για τον τρόπο με τον οποίο παρέθεσες την άποψη ΣΟΥ. Θα αναμένω φυσικά με ενδιαφέρον την μετέπειτα ανάρτηση σου όπου θα μας αναλύσΕΤΕ (ΕΙΣΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ?) τον πολιτικό Μητσόπουλο.

Για τον Πιτσιλλίδην έγραψες ότι ακριβώς επερίμενα, ακόμα τζαι το "γύρισμα" που έκαμες για να σχολιάσεις πολιτικά. (Όχι δεν με κόφτει ο Πιτσιλλίδης ούτε ο Πίσκοπος ούτε ο Ν.Χρ.Αναστασιάδης)

Για τη ΧοΧο ΣΟΥ (ναι την ομάδα που έπαιζε φιλικά με τις υπόλοιπες ζαβρές ομάδες μια ζωή) που φιγουράρει σε περίοπτη θέση στη θεματολογία σου, να πω ότ ο φούρπος είναι το όπιο του ΛΑγΟΥ. ΠΟΣΗ Φανατίλα?

Όσο για τις αργίες, εθνικοθρησκευτικές, εθνικιστικότατες ή ξέρω 'γω τι άλλο, αφού αρέσκουν σου κατά βάθος, γιατί "αερίζεις"?

ΒΟΒ

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε BOB,

Παρ’ όλο που τα λεγόμενα ΣΟΥ δεν προσφέρονται [δεν δημιουργούν τις προϋποθέσεις] έστω και για μια υποτυπώδη/στοιχειώδη συζήτηση [βλέπεις ο λόγος ΣΟΥ, αν και σύντομος, χαρακτηρίζεται κυρίως από ατάκες, εξυπνακισμούς, αοριστίες, πικκαρίσματα και οπαδική νοοτροπία], ΕΓΩ θα επιχειρήσω να σχολιάσω [και μάλιστα λίγο αναλυτικά] τα όσα γράφεις... [Μεγάλη τιμή ΣΟΥ κάνω!]...

1. Κατ’ αρχάς να (ΣΟΥ) πω ότι θεωρώ την ειρωνεία ως μια λίγο πολύ αποδεκτή μορφή κριτικής και δη όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε γραφειοκρατικές καταστάσεις και μονοκόμματες, δογματικές, στενόμυαλες και συντηρητικές νοοτροπίες και συμπεριφορές, αλλά αυτό δεν ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται από καθέδρας και με διάθεση απαξίωσης του προσώπου “αντιπάλου” συνομιλητή [δηλ. με έναν υπεροπτικό ad hominem τρόπο], αλλά μέσα από επιχειρήματα και στοιχεία...

2. Στην πιο πάνω δική ΣΟΥ παρέμβαση αυτό αναδεικνύεται μέσα από διάφορες απαξιωτικές και χλευαστικές εκφράσεις ΣΟΥ του στυλ «η ΧοΧο ΣΟΥ». Μάλιστα αυτή η έκφραση ΣΟΥ αναδεικνύει, αν δεν το κατάλαβες, πρωτίστως τη δική ΣΟΥ πικκαρισμένη «Φανατίλα»!

3. Και ενημερωτικά [για να μανθάνουμε κιόλας] πριν ο «φούρπος γίνει το όπιο του ΛΑγΟΥ» [ακόμη μία εξυπνακίστικη αντι-ομονοιάτικη κι αντι-αριστερή έκφραση ΣΟΥ – «ΠΟΣΗ (η) Φανατίλα (ΣΟΥ)?»], ήταν ένα καθ’ όλα λαϊκό άθλημα... Τελικά όμως, η κυρίαρχη αστική ιδεολογία και επιχειρηματική/καπιταλιστική δραστηριότητα το μετέτρεψαν κι αυτό, πρώτα σε εμπόρευμα και μετά σε «όπιο»

4. Πάντως «η άλλη [που] μέσα σε μια πρόταση εκατάφερεν τα », τελικά eδιόρθωσε το ορθογραφικό της λάθος... [link: http://www.24h.com.cy/society/item/82945-metnomazete-meros-tis-piale-pasa-se-leof-mitsopoulou.html… Λες να ΜΑΣ διαβάζει; [Ναι είμαστε πολλοί, ολόκληρο Πολιτμπιουρο!]

5. Κι ένα ερώτημα, ρε υπαρχηγέ: Σε τί συνίσταται η «ολίγη ασέβεια [ΜΟΥ] στον τρόπο με τον οποίο παρέθεσα την άποψη ΜΟΥ [...] για το θέμα της μετονομασίας της λεωφόρου»; [Είναι όμως γεγονός, ότι ΕΜΕΙΣ οι αιρετικοί κι αντισυμβατικοί, φαντάζουμε στα μάτια και στ’ αυτιά των άλλων, των καθωσπρέπει, ως βέβηλοι κι ασεβείς!]...

6. Κι επειδή ΔΕΝ ξέρω πότε θα επανέλθΟΥΜΕ για «να σας αναλύσΟΥΜΕ τον πολιτικό Μητσόπουλο», να αναφέρω για την ώρα [επιδεικνύοντας για μια ακόμη φορά «ασέβεια»], ότι τα πράματα στην πολιτική αλλά και γενικότερα στη ζωή δεν ερμηνεύονται μανιχαϊστικά, δηλαδή στη βάση σχημάτων αντιθέσεως καλού-κακού... Οι πολιτικές [και οι πολιτικοί, ανεξαρτήτως του πόσο ηθικοί είναι] (εξ)υπηρετούν συγκεκριμένα συλλογικά (ταξικά) συμφέροντα, γι’ αυτό και είναι πολιτικά που πρέπει να τις/τους κρίνουμε [τις πολιτικές και τους πολιτικούς]...

7. Οι αργίες τώρα είναι αργίες, όταν θα καταργηθούν θα γίνουν μέρες εργάσιμες...

8. Τέλος, αντί να πηγαίνεις γύρω των θεμάτων που θίγω και να πετάς [για να θολώσεις τα νερά] ατάκες, οι οποίες επί της ουσίας δεν λένε και ΤΙΠΟΤΑ [όπως η αναφορά ΣΟΥ στο δήθεν «“γύρισμα” που έκαμα για να σχολιάσω πολιτικά», την κόντρα του Αρχιεπισκόπου με τον Πιτσιλλίδη – κατ’ ΕΜΕΝΑ, ΟΛΑ τα ζητήματα έχουν τις πολιτικές τους διαστάσεις και πτυχές!], γιατί δεν μπαίνεις στην ουσία αυτών των ζητημάτων και να καταθέσεις τις δικές ΣΟΥ συγκεκριμένες [αν έχεις] θέσεις;