Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Ανάρτηση 113/2013* [προγραμματισμένη, διεθνο-πολιτική, λιβανέζικη, ολίγο συριακή, ενημερωτική] – Λίγα λόγια για τον Λίβανο και τις εκεί πολιτικές [και πολεμικές] εξελίξεις…


{* - Σημείωση 30/6/2013:
Η ανάρτηση αυτή ετοιμάστηκε την Πέμπτη, 20 τού λήγοντος μηνός}…

**************************
Επεξηγηματικά:

Μετά από την προηγούμενη χαλαρή ανάρτηση μας επανερχόμαστε σήμερα στα συνήθη πολιτικά post μας. Η νέα ανάρτηση μας είναι μεν πολιτική, αλλά όχι κυπριακή. Έχει σχέση με τη γειτονιά μας. Βασικά τον Λίβανο και μερικώς τη Συρία…
Αναδημοσιεύουμε, λοιπόν, από το ελλαδικό BlogINFOWAR [το οποίο διαχειρίζεται ο δημοσιογράφος Άρης ΧατζηΣτεφάνου] ένα κείμενο για τον γειτονικό μας Λίβανο με τίτλο “Στο Λίβανο η φάρσα φτιάχνει ιστορία”.
Τούτο αποτελεί ανταπόκριση κάποιου Νικόλα Κοσματόπουλου από τη Βηρυτό. ΕΓΩ το ανακάλυψα πριν μερικές μέρες, αλλά δεν ξέρω [δεν γράφει πουθενά] πότε δημοσιεύτηκε. Έχω όμως την αίσθηση ότι είναι πρόσφατο καθώς γίνεται αναφορά στην ανακατάληψη από τα κυβερνητικά στρατεύματα στις αρχές του Ιούνη της πόλης Αλ Κουσάιρ στη Συρία [Qusayr] που βρίσκεται κοντά στη πόλη Homs, βόρεια της πρωτεύουσας Δαμασκού]…


Το αναδημοσιεύω γιατί περιέχει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τη γειτονική μας πολυπολιτισμική χώρα – κυρίως για τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.   

**************************************
“Στο Λίβανο η φάρσα φτιάχνει ιστορία”
[του Νικόλα Κοσματόπουλου από το “INFOWAR”]

{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις είναι δικές μου, όπως και δικές μου είναι οι σημειώσεις μέσα σε αγκύλες}…

Μάχες μεταξύ ενόπλων ομάδων έχουν ξεσπάσει τόσο στο Βορρά, στην Τρίπολη, όσο και το Νότο, στην Σιδώνα, αλλά για τους κατοίκους της πρωτεύουσας αυτά είναι περσινά, ξινά σταφύλια, αν όχι σταφύλια από το 2008, όταν στα σοκάκια της κονταροχτυπήθηκαν οργανωμένα φιλοσουνιτικά τάγματα με στρατιωτικά τμήματα της Χεζμπολλά. Τότε νίκησε κατά κράτος η “Αντίσταση”, και για πολλούς Βυρητιανούς, όπως η Ρουντέινα, το ίδιο θα γίνει και τώρα στη Συρία. Για άλλους, σαν τον Αχμεντ από την Τρίπολη, η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, ούτε καν σαν φάρσα.

Η Ρουντέινα είναι μηχανικός απορριμάτων και ζει στη Χαμρα της Βηρυτού. Δυο φορές την εβδομάδα κάνει εθελοντικά μαθήματα αραβικών, μαθηματικών κι αγγλικών στα προσφυγάκια από τη Συρία που έχουν καταφύγει στους περίφημους (για τις σφαγές των ένοπλων Μαρωνιτών εναντίων Παλαιστινίων αμάχων το 1982) καταυλισμούς της Σάμπρα και της Σατίλα. Πρόσφυγες καινούριοι ανάμεσα σε πρόσφυγες παλιούς, τα παιδιά από τη Συρία μαθαίνουν τα γράμματα που τα λιβανέζικα σχολεία τους αρνούνται.
Η Ρουντέινα έχασε τον πατέρα της από εγκεφαλικό όταν έπεσε πάνω σε μπλόκο αντικυβερνητικών σαλαφιστών στην Συρία [σημ. δική μου: οι σαλαφίτες είνα οι υπερορθόδοξοι σουνίτες]  όπου είχε πάει για δουλειές. Ήταν χριστιανός το θρήσκευμα, άθεος όμως στη θρησκεία, κομμουνιστής στη ζωή, βετεράνος του εμφυλίου στο Λίβανο. Η κόρη του, δυο χρόνια μετά, με κοιτάει με μάτια σταθερά και ένα μειδίαμα στα χείλη, το οποίο δεν είναι ούτε από χαρά ούτε από ικανοποίηση, αλλά από σιγουριά. Μου εξηγεί γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει η Συρία στα χέρια σαλαφιστών: «Γιατί κανείς δεν μπορεί να απειλήσει την Αντίσταση, ειδικά μετά τη νίκη της επί του Ισραήλ το 2006».

Ο Αχμεντ μένει σε ένα χωριό έξω από την Τρίπολη του Λιβάνου, αλλά ζει μεταξύ πολλών κόσμων ταυτόχρονα. Στην πόλη το πρωί, ο Αχμεντ δουλεύει σε μια ΜΚΟ, η οποία παρέχει χρήματα στους Σύριους πρόσφυγες για τη λιβανέζικη βίζα (200 δολάρια το χρόνο). Στα σύνορα με τη Συρία κάθε βράδυ, ο Αχμεντ γίνεται αρωγός στους αντάρτες του Ελεύθερου Συριακού Στρατού, ο οποίος μαζί με το σαλαφιστικό Μέτωπο της σωτηρίας αντιμετωπίζουν στρατιωτικά το συριακό στρατό – αλλά και τη Χεζμπολλά – μόλις λίγα χιλιόμετρα μέσα στην συριακή ενδοχώρα. Η περίφημη μάχη του Αλ-Κουσέιρ  έχει τελειώσει μόλις λίγες μέρες πριν με πανηγυρική νίκη της “Αντίστασης”, την οποία ο Αχμεντ δεν υποστηρίζει πια όπως παλιά, το 2006 για παράδειγμα. Τώρα θέλει να νικήσει η αντιπολίτευση στη Συρία και μισεί το καθεστώς, όπως κι αυτούς που το βοηθούν υπονοώντας τη Χεζμπολλά.
Ο πατέρας του λέει ότι ο πόλεμος ξανάρχεται με γρήγορα βήματα, κι ο Αχμεντ συμφωνεί. Μου λέει ότι στους δρόμους της Τρίπολης μπορείς να δεις άντρες της Χεζμπολλά να φυλάνε γωνίες και περάσματα, και ότι αυτές οι εμφανίσεις κάνουν τους ντόπιους νευρικούς. Όταν τον ρωτάω πως κι έχει η Χεζμπολλά “δικούς της” εδώ πάνω, μια περιοχή σουνιτική, μου απαντάει ότι από το 2000, που έδιωξε τους Ισραηλινούς από το νότιο μέρος, η Χεζμπολλά έχει πολλούς σουνίτες μαζί της. Τα μάτια του τρεμοπαίζουν είτε από οργή, που μια εξέγερση ενάντια σε ένα μισητό καθεστώς έγινε πόλεμος μεταξύ αυτών που υποστήριξε παλιά και αυτών που έμαθε να υποστηρίζει σήμερα, είτε από ανικανότητα να δει τι θέλει και τι πρέπει να γίνει απέναντι στο σημερινό χάος. Θα ήθελα να πέσει το καθεστώς και να ανέβουν ίσως κάποιοι δημοκρατικοί, μου λέει, αλλά είναι μάλλον δύσκολο, προσθέτει αμέσως μετά.
Πίσω στη Βηρυτό, σύντροφοι μου λένε ότι ο Τσόμσκι είναι στην πόλη και ότι θα γίνει συνάντηση του μαζί με Λιβανέζους και Σύριους ακτιβιστές. Η αίθουσα στο “παλάτι” της Unesco, που γίνεται η συνάντηση, είναι αχανής και παγωμένη από ένα αιρ κοντίσιον, που νιώθεις ότι δουλεύει τόσο καλά όσο τίποτα άλλο στη χώρα. Είμαστε καμιά 20αρια και καθόμαστε σε πλαστικές καρέκλες γύρω από ένα μακρινό τραπέζι σαν σε μυστικό δείπνο. Το ταβάνι πιο ψηλό κι από την πιο σηκωμένη μας μάτια. Νιώθουμε μικροί κι αβοήθητοι. Αυτά που συμβαίνουν μας ξεπερνούν όλους, αφού ο πρώτος κι ο τελευταίος λόγος ανήκει στους τύπους με τα όπλα τώρα κι αυτοί δεν είμαστε εμείς.
Ο Τσόμσκι θέλει να ακούσει πρώτα τι λένε οι “ντόπιοι” για την εμπλοκή της Χεζμπολλα στο συριακό εμφύλιο, βάζοντας στην αρχή δύο ερωτήσεις. Πρώτον, απειλείται υπαρξιακά από την εξέλιξη του πολέμου στη Συρία; Δεύτερον, αν η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι ναι, θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο από μια επέμβαση στη Συρία, στο πλευρό του καθεστώτος; Νιώθουμε όλοι ότι ο αναρχικός στοχαστής είναι μαζί με τους νικητές του Αλ Κουσάιρ. Ο γύρος τοποθετήσεων αρχίζει, ωστόσο το ταβάνι μοιάζει να ανεβαίνει ακόμα ψηλότερα μετά από κάθε μια. Ένας απόστρατος αξιωματικός του λιβανέζικου στρατού λέει ότι η Χεζμπολλα είναι σεχταριστική οργάνωση, ότι έχει εμπλακεί σε ένα πόλεμο που γίνεται όλο και περισσότερο θρησκευτικός και ως εκ τούτου είναι η αρχή του τέλους της. Ένας νεαρός ανταπαντά ότι το σχέδιο των σιωνιστών είναι να κατατεμαχίσουν τη Συρία και τη μέση ανατολή γενικά, και για αυτό το λόγο η παρέμβαση της Χεζμπολλα είναι σωστή γιατί σταματάει τα ιμπεριαλιστικά σχέδια.
Στο τέλος το λόγο παίρνει ο μαρξιστής ιστορικός του Λιβάνου, Φαουαζ Τραμπουλσι: «Η συριακή υπόθεση είναι θέμα των Σύρων και μόνο, και το γεγονός ότι η χεζμπολλα αποφάσισε να εμπλακεί σε μια ενδοσυριακή σύρραξη, είναι μεγάλο λάθος». Αλλά ακόμα και οι τοίχοι του παλατιού ξέρουν ότι στην Συρία δεν πολεμάνε μόνο Σύροι εδώ και χρόνια πια. Νιώθουμε όλοι ότι ο μαρξιστής ιστορικός θέλει να γίνει αρχηγός των στρουθοκαμήλων, που έχουν πολλαπλασιαστεί με ραγδαίους ρυθμούς τελευταία. Φεύγω από την συνάντηση με το κεφάλι βαρύ, σαν να το τραβάει η άμμος από κάτω και να θέλει να το σκεπάσει.
Ο Γουισάμ, καλός φίλος και γνώστης της ιστορίας της περιοχής με χτυπάει στον ώμο, πάμε να τα π(ι)ούμε, μου λέει. Κι έτσι έγινε. Με ντόπιο τσίπουρο στο τραπέζι, ξεσκονίσαμε χάρτες της περιοχής και βιβλία ιστορίας, ξαναδιαβάσαμε ανακοινώσεις του ΟΗΕ και των ξένων ανταποκριτών για τον πόλεμο, είδαμε βιντεάκια στο γιουτιούπμ από τις πρώτες διαδηλώσεις των πολιτών και τις μετέπειτα μάχες των ανταρτών, μπουκάραμε στα μυαλά του Νασράλλα, του Πούτιν και του Ομπαμα, και μετά από πολλές ώρες μελέτης βγάλαμε το συμπέρασμα: Ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος δεν θα αρχίσει τελικά από τη Συρία, παρόλο που έχουν σχηματιστεί τα αντίπαλα στρατόπεδα πιο καθαρά από ποτέ.
Για πρώτη φορά φαίνεται να συμφωνούν Ιράν, Ρωσία, και Κίνα, αλλά και τα άλλα BRICS, Ινδία, Νότια Αφρική και Βραζιλία [σημ. δική μου: το Ιράν δεν είναι στους BRICS] για μια αποφασιστική αποτροπή αλλαγής καθεστώτος με εξωτερική – βλέπε δυτική – στρατιωτική παρέμβαση. Κι αυτό είναι τόσο πρωτοφανές που η Δύση (μαζί με τη Σαουδαραβία και το Κατάρ) δεν μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω παρά να παρατείνουν μια προαποφασισμένη ήττα. Προς το παρόν, λοιπόν, ξαναζούμε το δεύτερο Ψυχρό πόλεμο σαν φάρσα με τους λιβανέζους  (της Χεζμπολλά) αυτή τη φορά να ανακτούν μέρος της Συρίας (του Ασαντ) μετά από δυο χρόνια εμφυλίου στη χώρα.

*********************************
Σημειώσεις και σχόλια ΕΜΟΥ του Ιστολόγου

1.  Τον Λίβανο τον επισκέφτηκα σε περίοδο ειρήνη, τον Αύγουστο του 2004, λαμβάνοντας μέρος [μετά συζύγου και υιού] σε μια διήμερη κρουαζιέρα. Είχαμε μάλιστα ξεναγηθεί και στα εντυπωσιακά σπήλαια Jeita Grotto που βρίσκονται 20 χιλιόμετρα βόρεια της Βηρυτού.  




2.  Εκείνα τα χρόνια [αλλά πότε ακριβώς δεν θυμάμαι] είχαμε [με τη σύζυγο] επισκεφτεί και τη Συρία και πιο πριν και το Ισραήλ -και στις δυο περιπτώσεις είχαμε ταξιδέψει αεροπορικώς.

3.  Κάπου έχω γραμμένο κι ένα [άλλο] κείμενο για το Λίβανο [το ‘γραψα προ 2-3 χρόνων] και το είχα συνδυάσει με μια συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος του Λιβάνου... [Είχε παρευρεθεί το 21ο Συνέδριο του ΑΚΕΛ τον Νοέμβρη τού 2010]... 


4.  Θυμάμαι στα χρόνια τα φοιτητικά μου είχα αρκετούς (συμ)φοιτητές από την Λίβανο, τη Συρία, όπως και από την Παλαιστίνη και την Ιορδανία. Θυμάμαι τον Σύριο Ουαλίντ [με τον οποίο ήμασταν στη ίδια σχολή], όπως και τις ευειδέστατες Marie και Nadia από τον Λίβανο και τη Liza από τη Συρία… [Πιο πολλά για εκείνη την όμορφη εποχή θα βρείτε εδώ]...


5.  Ο Λίβανος αποτελεί ένα μωσαϊκό θρησκευτικών κοινοτήτων με τις κύριες να είναι οι Χριστιανοί [Μαρωνίτες] και οι Μουσουλμάνοι [Σιίτες, Σουνίτες, Δρούζοι]. Επίσημα στη χώρα αναγνωρίζονται 17 διαφορετικά θρησκευτικά δόγματα.


6.  Οι χριστιανοί αποτελούν το 41%, οι σουνίτες το 27%, οι αλαουίτες σιίτες το 27% και οι δρούζοι το 5%. 



7.  Οι σουνίτες έχουν ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την επιμονή τους στην πιστή τήρηση των γραφών του Κορανίου και της ισλαμικής παράδοσης [της σούνα], απ’ όπου προέρχεται και η ονομασία τους. Οι αλαουίτες ή αλεβίτες αποτελούν μια ήπια θρησκευτική και πολιτιστική μουσουλμανική κοινότητα που έχει πολλές ομοιότητες με τους σιίτες, ενώ θεωρείται ότι έχουν υιοθετήσει και στοιχεία από τον Χριστιανισμό. Οι Δρούζοι αποτελούν ιδιαίτερη αραβική μουσουλμανική κοινότητα και απαντώνται κύρια στο Λίβανο και τη Συρία. Η θρησκεία τους αποτελεί ένα κράμα Ιουδαϊσμού, Χριστιανισμού και Ισλάμ…    

8.  Ο Λίβανος υπόφερε πολλές φορές από εμφύλιους πολέμους [μεταξύ Χριστιανών και Μουσουλμάνων] με τον τελευταίο πόλεμο να κρατεί από το 1975 μέχρι το 1992. Τα αίτια των συγκρούσεων ΔΕΝ ήταν σίγουρα [μόνο] θρησκευτικά [αν και έπαιζαν και οι θρησκευτικές διαφορές το ρόλο τους], αλλά πρώτα και κύρια πολιτικά και κοινωνικά.


9.  Συνήθως οι εμφύλιες συγκρούσεις ήταν αποτέλεσμα των αντιπαραθέσεων και αντιπαλοτήτων για πολιτική κυριαρχία  και την πολιτική αντιπροσώπευση των θρησκευτικών κοινοτήτων στα πολιτειακά όργανα, αλλά και λόγων των κοινωνικοοικονομικών ανισοτήτων μεταξύ Χριστιανών, [που ήταν οι πιο ευκατάστατοι 
και κατ’ επέκταση και οι επιχειρηματίες] και Μουσουλμάνων που ήταν συνήθως οι πιο φτωχοί.
[Να αναφέρω χαρακτηριστικά ότι ο Μιχάλης Πουμπουρής στο αφήγημα του “Οι περιπέτειες του Αλή” γράφει για τον ήρωα του, τον τουρκοκύπριο Αλή Γιουσούφ, όταν αυτός «βρέθηκε στην μέγγενη δύο ακραίων σοβινιστικών καταστάσεων» και σκεφτόταν να φύγει για τον Λίβανο και «να εργαστεί σε ένα εστιατόριο κάποιου μουσουλμάνου»:  «Πρώτα και κύρια, -λέει ο φίλος του Αλή, ο Θωμάς Βασίλη- αυτοί που έχουν τις επιχειρήσεις και τα εστιατόρια στον Λίβανο είναι χριστιανοί, όχι μουσουλμάνοι που είναι φτωχοί. Δεν έχει νόημα να πας στον Λίβανο»]… 
Αντιπαλότητες, αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις προκαλούνταν και ένεκα της παρουσίας πολλών παλαιστινίων προσφύγων στη χώρα.

10.    Ο εμφύλιος του 1975 ξεκίνησε ως μια σύγκρουση μεταξύ της χριστιανικής Δεξιάς και της μουσουλμανικής Αριστεράς, σύντομα όμως μετατράπηκε σε έναν γενικευμένο πόλεμο στον οποίο ενεπλάκη η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, η φιλοϊρανική Χεζμπολά, το Ισραήλ και η Συρία.


11.  Οι μεγαλύτεροι στην ηλικία [και όσοι διαβάζουν] ίσως να θυμούνται [ή να εχουν μάθει για] τις άγριες σφαγές παλαιστινίων και λιβανέζων που έγιναν το Σεπτέμβρη του 1982 στους προσφυγικούς συνοικισμούς Σάμπρα και Σατίλα κοντά στη Βηρυτό. Τότε δολοφονήθηκαν βάρβαρα σε μια από τις πιο τρομακτικές σφαγές της πρόσφατης ιστορίας περίπου 2700 άνθρωποι. Οι σφαγές έγιναν από δεξιούς φαλαγγίτες με εντολή και έγκριση των ισραηλινών στρατιωτικών δυνάμεων που είχαν εισβάλει από τον Ιούνη στη χώρα. Την εγκληματική ευθύνη για τη σφαγή φέρει [ο μετέπειτα υπουργός Άμυνας του Ισραήλ], στρατηγός Αριέλ Σαρόν.


12.  Το πολιτικό σύστημα της χώρας είναι αρκετά περίπλοκο και η αντιπροσώπευση στο Κοινοβούλιο γίνεται  στη βάση των θρησκευτικών κοινοτήτων κι όχι στη βαση πολιτικών κομμάτων. Από το 1989, οι 128 έδρες του λιβανικού Κοινοβουλίου είναι μοιρασμένες [με βαση το Συνταγμα της χώρας] ισότιμα μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων κι απ εκει κατανεμονται αναλογικά [στη βαση των εκλογικών ποσοστών] αναμεσα στα διάφορα επιμέρους δογματα.


13.  Στη βάση των θρησκευτικών δογμάτων γίνεται ΚΑΙ η κατανομή των πολιτειακών αξιωμάτων. Πιο συγκεκριμένα με βάση το Σύνταγμα ο Πρόεδρος της χώρας είναι Χριστιανός Μαρωνίτης, ο Πρωθυπουργός Μουσουλμάνος Σουνίτης, ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου Μουσουλμάνος Σιίτης και ο Αντιπρόεδρος Χριστιανός Ορθόδοξος. [Ακόμα ένα δείγμα της αποικιοκρατικής πολιτικής τακτικής τού “διαίρει και βασίλευε”]…

Anef_Oriwn
[ένας Λεβαντίνος – κάτοικος του μαχαλλά της Ανατολικής Μεσογείου και γείτονας των Λιβανέζωνˑ ίσως και με φοινικικές καταβολές]...
Πέμπτη 20/6/2013 

Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013

Ανάρτηση 112/2013* [έκτακτη, σκεπτικιστική, αυτοκριτική, αφιερωματική, τραγουδιστική και Ελευθερια-κή] – «Ίσως να μη σού φτάνω εγώ γιατί πολλά ζητούσες»…


{* - Σημείωση:
Αυτή η ανάρτηση ετοιμάστηκε ψες Πέμπτη 27 τού μηνός, κάτω από έντονη συναισθηματική φόρτιση}...

************************
Πρελούδιο
«…ζωή που δεν μοιράζεται, είναι ζωή κλεμμένη»
[άδει η Ελευθερία Αρβανιτάκη]
*****************************
Δίκην προλόγου
Ο φίλος μου ο Ζιώρζ εσυνήθιζεν να λαλεί δίκην ανεκδότου [τότε που ήμασταν τζιαι νεώτεροι] για το ζήτημα της αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών ενός ζευγαριού:

«[Ως ζευγάρι] πρέπει να εμπιστευόμαστε ο ένα τον άλλον,
Διαφορετικά θα ξεκινήσουμε να ΜΑΣ αμφισβητούμε,

Κι άμα ΜΑΣ αμφισβητούμε, θα ξεκινήσουμε να ΜΑΣ υποψιαζόμαστε,
Κι άμα ΜΑΣ υποψιαζόμαστε θα ξεκινήσουμε να ΜΑΣ ψάχνουμε και να ΜΑΣ παρακολουθούμε,
Και τότε ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να μην ΜΑΣ κάνουμε τσακωτούς»!!!

********************************
“Ζώη Κλεμμένη”

 
Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης
Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη

“Ίσως εκείνο που ζητάς
εγώ να μην το έχω
κι απ’ ό,τι ονειρεύτηκες
εγώ πολύ ν’ απέχω.

Ίσως να μη σού φτάνω εγώ
γιατί πολλά ζητούσες
μα θα ‘ταν όλα αλλιώτικα
αν λίγο μ’ αγαπούσες.

Μη μ’ αποφεύγεις μάτια μου
μη με κοιτάς σαν ξένη
ζωή που δε μοιράζεται
είναι ζωή κλεμμένη.

Ίσως να σε κρατάει εδώ
μονάχα η συνήθεια
μα όσα κι αν μου ‘πες ψέματα
σ’ αγάπησα στ’ αλήθεια.”

******************************
Επίλογος
«Ο γρόνος εν ο καλλύττερος φίλος του αδρώπου. Φέφκει τα ούλλα που τον νουν!»
[Γκάνταλφ]

*******************************
Υστερόγραφον για την Ελευθερία Αρβανιτάκη

Μια Τετάρτη αρχές του Ιούνη στο πρόγραμμα της στο “Mega”, [δεν θυμάμαι πώς το λένε], η Barbie-looking girl Χριστιάνας Αριστοτέλους φιλοξενούσε την εξαίρετη ελλαδίτισσα αοιδό Ελευθερία Αρβανιτάκη. [Ομολογουμένως ωραία κοπέλα η ξανθιά Χριστιάνα, αλλά όταν την ακούω να κάμνει πολιτικές τοποθετήσεις έρκεται μου να πιάω τα όρη τζιαι τα παραρά πέρκι τζιαι γλιτώσω το εγκεφαλικό. Το ίδιο παθθαίνω τζι’ άμα ακούω την άλλην, τη θεούσα την Ελίτα! Λαλεί τζι’ ο Λιασίδης στους “Αστροναύτες” του: «Ούφφου... να μεν άκουα τούτες τες πελλάρες σου, γιατί έννα ξεράσω, ρε Γιακείμη...»]…

Εκείνες τις μέρες η Ελευθερία Αρβανιτάκη βρισκόταν στην Κύπρο για κάποιες δικές της συναυλίες. [Στο σπίτι εθέλαν να πάμε να τη δούμε και να την ακούσουμε καθότι φωνάρα η κυρία, αλλά εθέλαμε τζιαι 20 ευρώ το άτομο για είσοδο. Το αφήσαμε λοιπόν, για κάποια άλλη φορά]…


Κάποιες βδομάδες προηγουμένως όμως η Αρβανιτάκη είχε ξανάρθει στην Κύπρο [αν δεν κάμνω λάθος στη Λεμεσό] και συμμετείχε [δωρεάν] στην εκεί «συναυλία αλληλεγγύης»… Έτσι ονομάστηκαν οι συναυλίες που έγιναν σε δήμους [κυρίως] με σκοπό τη συλλογή τροφίμων, φαρμάκων και ειδών προσωπικής υγιεινής για να δοθούν ως βοήθεια σε κόσμο που έχει άμεσα ανάγκη… [“Παναΰρκα” τα λαλώ εγιώ! Διερωτούμαι όταν τα πράματα θα δυσκολέψουν τζι’ άλλον – και τα φώτα θα σβήσουν - οι δήμοι, οι μητροπόλεις κι άλλοι φορείς θα συνεχίσουν να διοργανώνουν συναυλίες;]…

Και πάμε πίσω στο πρόγραμμα της Barbieς. Σε ερώτηση της προς την Αρβανιτάκη για τις «συναυλίες αλληλεγγύης» η ελληνίδα τραγουδίστρια είπε και τα εξής πολύ σπουδαία, όπως περίπου τα θυμάμαι ... [Κάπου έγραψα και μια σημείωση με τα ακριβή λόγια της, αλλά δεν τη βρήκα;]

«Τις συναυλίες αυτές δεν πρέπει να τις βλέπουμε μόνο ως εκδηλώσεις φιλανθρωπίας, γενναιοδωρίας και προσφοράς, αλλά και ως πολιτικές πράξεις. Πρέπει να μάθουμε να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε πολιτικά και να αναζητήσουμε τους λόγους που μας οδήγησαν σ’ αυτήν την κρίση. Να γίνουμε πιο ενεργοί πολίτες! Παράλληλα πρέπει να ξέρουμε ότι αυτά τα προβλήματα δεν λύνονται με συναυλίες και φιλανθρωπίες. Να δούμε και τι κάνουμε μετά, αύριο και μεθαυρίο»... [Και η ξανθιά έμεινεν τζιέχασκε!]...


Γεια ΣΟΥ ρε Ελευθερία!
Μόνο ένας Άνθρωπος με Αριστερές καταβολές και πεποιθήσεις μπορεί να τοποθετηθεί μ’ αυτόν τον τρόπο. Και η Ελευθερία Αρβανιτάκη έχει καταβολές [από την μητέρα της] από την Ικαρία [τον “κόκκινο βράχο”] το νησί όπου εξορίζονταν οι Κομμουνιστές κι άλλοι Αριστεροί!

Κι όπως έγραφε και το χτεσινό “ΠΟΝΤΙΚΙ” [το ελλαδικό κι όχι η κυπριακή κιντρινο-ΠΟΝΤΙΚΟ-φυλλάδα]:
«Κάποτε οι καλλιτέχνες στήριζαν πολιτικές ιδέες σε μαζικές δωρεάν συναυλίες. Αργότερα η φιλανθρωπία μπήκε στα ... σαλόνια πλουσίων κυριών. Και σήμερα στην Ελλάδα [και την Κύπρο] της κρίσης, οι καλλιτέχνες προσκαλούνται συνεχώς να στηρίξουν κοινωνικούς σκοπούς». [Όμως με τη φιλανθρωπία τα προβλήματα δεν λύνονται, αλλά  παραμένουν! Κάμνουμε Μόνο «τρύπες στο νερό» κάμνουμε, που λαλεί τζι’ ο Παύλος Λιασίδης]...

Anef_Oriwn
[με αυτοκριτική διάθεση και Αρβανιτακό-πληκτος
Πέμπτη 27/6/2013

Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013

Ανάρτηση 111/2013 [επίκαιρη, πολιτική, της διερευνητικής, ΑΚΕΛική, Αρχιεπισκοπική, του Συνεργατισμού και επί τροχάδην] – Για την «αυτοκτονία» της Ερευνητικής, την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στο ΑΚΕΛ και για κάποιες δηλώσεις του Αντρέα Μουσκάλλη…


Εισαγωγικά [εν συντομία]:
Επί τροχάδην και κατά ριπάς [σε δόσεις], αλλά με περιεκτικό, ουσιαστικό και καυστικά (επι)κριτικό λόγο θα ασχοληθούμε με μερικά θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας…

Πάμε, λοιπόν…  

******************************
1. Και πάλι για τον ρόλο της [λεγόμενης] Ερευνητικής Επιτροπής για την Οικονομία – Η αυτοαναίρεση,  αυτοκατάργηση, η αυτοεξαίρεση  και η αυτοκτονία της των Επιτρόπων  

Τα δύο από τα τρία μέλη της Ερευνητικής Επιτροπής για την Οικονομία  [ο Πρόεδρος της ο κος Πικής και το Μέλος της ο κος Κραμβής] αποφάνθηκαν με ενδιάμεση απόφαση τους [ως σαν να είναι Δικαστήριο] ότι η Επιτροπή ΔΕΝ δικαιούται να καταλογίσει ποινικές [και αστικές] ευθύνες και ότι δεν θα διερεύνηση θέματα που αποτελούν αντικείμενο δικαστικής διαδικασίας. Το άλλο μέλος της Επιτροπής, η κα Ηλιάνα Νικολάου, διαφώνησε – θα παραιτηθεί κι αυτή άραγε; [Πάντως Σύντροφε τέως σε μια Τριμελή Επιτροπή μπορεί να βρεθεί και κάποιος να διαφωνήσει, σε μια Μονομελή δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα!]…
Πιο συγκεκριμένα, ο κος Πικής, αναγινώσκοντας την απόφαση των δύο σοφών Γερόντων κι αναφερόμενος στο θέμα της απόκτησης της ρωσικής τράπεζας “Uniastrum” από την Τράπεζα Κύπρου, είπε μεταξύ άλλων ότι «…δεν θα εξετάσουμε οτιδήποτε ενδεχόμενα άπτεται του αστυνομικού έργου. Ό,τι μπορούμε να διερευνήσουμε είναι η επιμέλεια που έχει επιδειχθεί από τα αρμόδια όργανα της Τράπεζας Κύπρου για την απόκτηση της Uniastrum και τις οικονομικές επιπτώσεις από την αγορά της»… [Πιο πολλά εδώ]...  
Ειλικρινά ΔΕΝ καταλαβαίνω! Από πότε σε μια καπιταλιστική οικονομία όπου η αγορά λειτουργεί ελεύθερα [λέμε τώρα],  διορίζεται από την κυβέρνηση επιτροπή για «να διερευνήσει τη επιμέλεια που έχει επιδειχθεί από τα αρμόδια όργανα…» μιας ιδιωτικής εταιρείας για τις όποιες επιχειρηματικές επενδυτικές κινήσεις έχει κάμει η Εταιρία «και τις οικονομικές επιπτώσεις» από αποτυχημένες επενδύσεις; Ας πούμεν, γιατί δεν έγινε το ίδιο και με την Εταιρεία του Ορφανίδη;   

Πέραν τούτων, απόψε άκουα [στις “Ειδήσεις” στο ΡΙΚ1] τον πρώην Γενικό Εισαγγελέα Αλέκο Μαρκίδη να λέει ότι η Επιτροπή «έχει αυτοκτονήσει και δεν έχει λόγο ύπαρξης»! Και συνέχισε για να πει πως αφού η Επιτροπή δεν θα αποφασίσει ποινικές κι αστικές ευθύνες, θα αποφασίσει για πολιτικές, όμως «γι’ αυτές τις αποφασίζει ο λαός δια της ψήφου του». 
Μ’ όλο το σεβασμό,  σεβάσμιοι Γέροντες, αλλά έχετε ΑΠΟΤΥΧΕΙ!!! Τα θαλασσώσατε!  

*******************************
2. Η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στα γραφεία του ΑΚΕΛ

Όταν ο προ μερικών μηνών υποψήφιος ΜΑΣ για τις Προεδρικές εκλογές, φίλτατος Σταύρος Μαλάς επιστέφτηκε προεκλογικά τον Αρχιεπίσκοπο, κσεροβήξαμε, κσεροκατάπιαμε τζι’ είπαμε «ε, τούτος εν τζιαι βέρος Αριστερός.  Τζιαι σίουρα εν να θέλει να τα ‘χει καλά με τον BaşΕπισκοπο τζιαι του παπάες, αν φκει Πρόεδρος»[Πάλι καλά που ΔΕΝ βγήκε!] 
Τώρα όμως, που ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής, πάσης Πάφου [συμπεριλαμβανομένου και του Ακάμα και της Λαόνας και της περιοχής της Λίμνης] και πασών των Εκκλησιαστικών Επιχειρήσεων, Ττομμη Ββου του Αθυρόστομου, «διάβηκε το κατώφλι του ΑΚΕΛ» [για πρώτη φόρα στα ιστορικά Αρχιεπισκόπου] τι να πούμε, [έστω και αν αυτή η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από δική του πρωτοβουλία και εισήγηση όπως μας είπαν];  Να αισθανθούμε και “εθνική” και θρησκευτική περηφάνια;

Σύντροφοι, μα ίντα κάμνουμε σιόρ! 
Πότε τέλος πάντων, εν να τολμήσουμε να του πούμεν κατάμουτρα να περιοριστεί στα θρησκευτικά του καθήκοντα και να πάψει να ασχολείται με τα οικονομικά και τα πολιτικά; Μέχρι πότε θα τού να του αναγνωρίζουμε ρόλο και μάλιστα αναβαθμισμένο και να συμμετέχουμε στα πολιτικά εθναρχικά του παιχνίδια; Φοβόμαστε τη σύγκρουση μαζί του ή/και με τα εκκλησιαστικά κατεστημένα, ή μήπως ότι θα θίξουμε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του κόσμου; Περιττό να αναφέρουμε ότι μετά την εκλογή Αναστασιάδη στην Προεδρία συχνάκις λειτουργεί κι ως “Κυβερνητικός Εκπρόσωπος” των σημερινών (συγ)κυβερνώντων;     

**************************
3. Ο Μουσκάλλης και το “εθνικό” και πατριωτικό μας καθήκον απέναντι στον Συνεργατισμό

Πριν μερικές μέρες [νομίζω το περασμένο Σάββατο] άκουα από τα ερτζιανά του ΑΣΤΡΑ” τον Αντρέα Μουσκάλλη Πρόεδρο της Συνομοσπονδίας Συνεργατικών Ιδρυμάτων και πρωην Βουλευτη του ΑΚΕΛ να ΜΑΣ λέει ότι αποτελεί «“εθνικό” και πατριωτικό μας καθήκον να σώσουμε τον Συνεργατισμό» [δηλ. της τράπεζες του Συνεργατισμού]… Πέραν του ότι οι ρητορικές περί «“εθνικών” και πατριωτικών καθηκόντων» όζουν εθνικισμό [και δυστυχώς χαρακτηρίζουν και μια μερίδα της Αριστεράς] νομίζω ότι είναι καιρός ν’ αφήσουμε τους συναισθηματισμούς [που έλκουν τις καταβολές τους από την ιστορία του Συνεργατισμού] και να δούμε ρεαλιστικά τα πράματα. Σήμερα τα Συνεργατικά Πιστωτικά Ιδρύματα [οι γνωστές ΣΠΕ] δεν διαφέρουν και πολύ από τις [άλλες] ιδρωτικές Τράπεζες. Ναι μεν δεν ανήκουν σε ιδιώτες μεγαλομετόχους αλλά στα μέλη τους [προφανώς όμως κάποιοι μεγαλοεπιχειρηματίες να εποφθαλμιούν τις πιο εύρωστες ΣΠΕ] αλλά τούτες λειτουργούν περίπου το ίδιο τοκογλυφικά και κερδοσκοπικά και συνήθως και στυγνά οικονομίστικα! Προφανώς τούτο να γίνεται εξ ανάγκης για να καταφέρουν να επιβιώσουν στην καπιταλιστική τραπεζική αγορά, αλλά ας μην τις βλέπουμε πια ως ΤΟΥΣ σωτήρες του απλού του κόσμου. Και οι ΣΠΕ γρανάζι του καπιταλιστικού συστήματος είναι σήμερα… [Πιο πολλά ίσως κάποια άλλη φορά]…    

Anef_Oriwn
[έντονα επικριτικός]
Τετάρτη 26/6/2013 

Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013

Ανάρτηση 110/2013 [έκτακτη, σύντομη, της διαπλοκής, Χριστοδουλιακή, (δι)ερωτηματική] – Το ξεμασκάρεμα του Ττοοουλή!


Αντί εισαγωγής:
“All the Dogs [της Δεξιάς], are One Generation”
[Γκάνταλφ]

**************************
Προλογικά: 
Σ’ αυτήν την σύντομη ανάρτηση μας, θα περιοριστούμε στο να επαναλάβουμε τα «κρίσιμα ερωτήματα» που έθεσε το “Πολίτης” στην έκδοση του περασμένου Σαββάτου 22 του μηνός σε σχέση μια περίεργη, μυστήρια(;), αλλά συνάμα και ύποπτη διαδρομή 1 εκατομμυρίου ευρώ, Τα χρήματα καταβλήθηκαν από εταιρεία του εφοπλιστή, φίλου και συνεργάτη τού γνωστού τοις πάσι πλέον Αντρέα Βγενόπουλου, Μιχάλη Ζολώτα σε εταιρεία της θυγατέρας του πρώην Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και πρώην Υπουργού Εσωτερικών [επί Προεδρίας Κληρίδη], γνωστού τότε και ως “Μητέρα Τερέζα”], Δόκτορος Χριστόδουλου Χριστοδούλου, δύο μόλις μήνες μετά τη λήξη της θητείας του τελευταίου στην Κεντρική Τράπεζα.

***************************8
Κρίσιμα ερωτήματα χωρίς απάντηση:
-   Ποια ήταν η «συμβουλευτική υπηρεσία» που προσέφερε η εταιρεία Χριστοδούλου με αμοιβή 1 εκατ. ευρώ;
-   Πόσους και ποιους υπάλληλους είχε η εταιρεία Χριστοδούλου για να αναλάβει ένα τόσο μεγάλο project;
-   Πλήρωσε η εταιρεία Χριστοδούλου φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ και εταιρικό φόρο για το 1 εκατ. που εισέπραξε;
-   Αφού η εταιρεία ανήκε στη θυγατέρα του, γιατί ο κ. Χριστοδούλου εμφανίζεται ως ο αποκλειστικός διαχειριστής του λογαριασμού της την επίμαχη περίοδο;
-   Γιατί δεν κατατέθηκαν τα αναγκαία παραστατικά που ζήτησε η τράπεζα για να καταβληθεί η αμοιβή στην εταιρεία Χριστοδούλου;

**************************
Σημαντικές σημειώσεις: 
Επίσης να σημειώσουμε [για τους μη γνωρίζοντες] ότι ο Δρ. Χριστοδούλου, γνωστός και ως ο “Ττοουλής που τ’ Αυκόρου” [που μια εποχή ήταν και πολυσυνταξιούχος – άραγε τι σύνταξη παίρνει τώρα;],
-   Αρθρογραφεί μια την άλλη στις εφημερίδες, ξιφουλκώντας κατά τού “καταστροφέα” της κυπριακής οικονομίας Δημήτρη Χριστόφια [τι έκανε ο ίδιος όταν ήταν Υπουργός Εσωτερικών για αναβάθμιση και βελτίωση της λειτουργίας της Δημόσιας Υπηρεσίας] και δίνοντας συμβουλές πως θα σώσουμε την κυπριακή οικονομία [ΟΛΟΙ τους όμως τα μασούσανε τελικά!], και
-  Είναι εξ εκείνων των τύπων που βγαίνουν σε κάτι εκπομπές όπως την περιβόητη του Λάζαρου Μαύρου στο “Ράδιο Πρώτο” και δίνουν πρωινά μαθήματα ηθικής και πατριωτισμού. Μας κάνουν ένα είδος ΕΗΔ [Εθνική και Ηθική Διαπαιδαγώγηση], ας πούμεν, όπως κάποτε στον Στρατό! 

*************************
Εν κατακλείδι:
Τέλος θα κλείσω επαναλαμβάνοντας [ακόμα μια φορά] δύο ρητά [δίκην ρητορικών ερωτημάτων] που ελάλεν ο πάππους μου ο “Κομμούνας”, [ελαφρύ να ‘ναι το χώμα που τον σκεπάζει!]:
1.  «Εί(δ)ες Δεξιό, τζι’ άδρωπον»; Και,
2.  «Εί(δ)ες Δεξιό που να μεν έχει για Θεόν του το χρήμα»;

Κι ΟΛΟΙ αργά ή γρήγορα όσο πατριώτες και ηθοπλάστες κι αν το παίζουν, ξεμασκαρεύονται!

Anef_Oriwn
[με ερωτήματα πολλά, αλλά χωρίς να παίρνει απαντήσεις λαλείτε αντ’ αυτών να εισπράξουμε κι εμείς καμιά αγωγούλα;]…
Δεύτερα [του Κατακλυσμού] 24/6/2013
[αντί να πάω να κατακλυστώ ασχολούμουν με τον Δόκτορα Ττοουλήν!]

Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013

Ανάρτηση 109/2013 [αντι-διαπλεκόμενη, του Νικουθκιού, της Κυβερνήσεως του και των συμφερόντων τους και εξ αναδημοσιεύσεως] – Της (πουτάνας* τής) διαπλοκής ... το κιγκλίδωμα! (Ένα κείμενο από τη “Δέφτερη Ανάγνωση”)…


{Επεξηγηματική σημείωση:
* -  καμιά μομφή ή χλεύη για τις πουτάνες}...

*****************************
Σύντομη εισαγωγή:

Αναδημοσιεύουμε σήμερα από την τελευταία έκδοση της “Δέφτερης Ανάγνωσης” [της 19ης του Ιούνη] ένα κείμενο που αφορά τις διαπλοκές και τις εμπλοκές σ’ αυτές των νυν (συγ)κυβερνώντων... Πλάκωσε κόσμος πολύς [και εμπλεκόμενοι και διαπλεκόμενοι] και γίνεται το “πατείς με, πατώ σε”, πέρκι τζιαι προλάβουν όλοι!
Το κείμενο καταπιάνεται με τρία κυρίως θέματα:
1.  Τον επικείμενο διορισμό του εμπαθούς Ρικκουθκιού [πρώην “Συναγερμικού”, μετά ΕΥΡΩΚΟ-κου και τώρα Αναστασιαδικού, ως Βοηθού Γενικού Εισαγγελέα,
2.  Το πέταγμα στο Παρίσι του Νίκααρου με το jet Ρώσσου μεγιστάνα φίλου του Προέδρου Και
3.  Τις διασυνδέσεις του δικηγορικού γραφείου του Προέδρου με τους νέους ρώσσους μετόχους της Τράπεζας Κύπρου…    

Πάμε λοιπόν….

******************************
Μια κυβέρνηση που αδυνατεί να αντιληφθεί την έννοια της διαπλοκής; (από το Ρίκκο, στο τζετ του «ρώσου μεγιστάνα», στο δικηγορικό γραφείο «μέτοχο» στην Τράπεζα Κύπρου, στους συμβούλους κλπ)
[“Δέφτερη Ανάγνωση” 19-26 Ιουνίου 2013 - http://www.defterianaynosi.com/article.php?id=751]  

{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις είναι δικές μου}…


Η ειδησεογραφία της περασμένης βδομάδας περιλάμβανε τρεις ειδήσεις, που σε άλλο πλαίσιο, θα προκαλούσαν και στην επιφάνεια των ΜΜΕ το αίσθημα του σκανδάλου διαπλοκής που πλανιέται στην κοινωνία. Αλλά, τα κυρίαρχα ΜΜΕ δεν λειτουργούν αυτόνομα – η εστίαση είναι επιλεκτική, για συγκεκριμένα συμφέροντα. Οι τριγμοί, όμως, διαφαίνονται ήδη. Η δημοσιοποίηση των μισθών των ειδικών συμβούλων-δημοσιογράφων στο προεδρικό την ίδια περίοδο που η κυβέρνηση προχωρεί σε απολύσεις γιατί «δεν υπάρχουν λεφτά», απλώς πρόσθεσε στο ήδη υπάρχον κλίμα. Το ότι ανακοινώθηκαν και ανώνυμες προσλήψεις είναι εκφραστικό. Αυτά τα άτομα δεν θα πρέπει να δηλώσουν, επίσης, τα ήδη υπάρχοντα συμφέροντά τους;

Υπάρχουν κοινώς αποδεκτά κριτήρια για το διορισμό στη Γενική Εισαγγελία ή αρκούν τα προεκλογικά;

Αρχικά, ήταν η διαρροή της είδησης ότι ο κ. Αναστασιάδης, μετά την ολοκλήρωση της θητείας του κ. Παπασάββα, σκόπευε να διορίσει τον Ρ. Ερωτοκρίτου, ως Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα. Το ότι ο διορισμός φαίνεται να είναι ξεκάθαρα προϊόν προεκλογικών υποσχέσεων και συναλλαγής, θεωρείται αυτονόητο – και ακόμα και αυτό το αυτονόητο είναι χαρακτηριστικό του πώς η νυν κυβέρνηση έχει εξανεμίσει οποιαδήποτε αποθέματα καλής πίστης εκ μέρους του κοινού. Θεωρείται ντε φάκτο ρουσφετολογική. Στην περίπτωση του κ. Ερωτοκρίτου, ωστόσο, τίθενται και ευρύτερα ζητήματα, που αφορούν την καταλληλότητα του ατόμου.
Η Γενική Εισαγγελία συνεργάζεται μεν με την εκάστοτε κυβέρνηση, αλλά επειδή θεωρείται νομικός εκπρόσωπος του δημοσίου, θα πρέπει να πληροί κάποια δεδομένα, έστω και απόμακρης κοινής αποδοχής. Ο κ. Ερωτοκρίτου, όμως, δεν ήταν και δεν είναι ένα άτομο, το οποίο λειτούργησε με κάποιο τρόπο σε δημόσιο αξίωμα ή σε κάποια συναινετική θέση. Υπήρξε εκπρόσωπος ακραίων θέσεων, οι οποίες, αν θεωρηθούν ως μέρος τους βιογραφικού του, είναι άξιον απορίας τί θα εκπροσωπεί. Ήταν ένα άτομο, το οποίο αποχώρησε από τον ΔΗΣΥ, βρίζοντας τον κ. Αναστασιάδη. Μετά, όταν απέτυχε να επανεκλεγεί με το ΕΥΡΩΚΟ, στράφηκε προς τη στήριξη του κ. Αναστασιάδη – με τον προφανή στόχο που βλέπουμε τώρα. Αν ο κ. Ερωτοκρίτου εννοούσε όσα έλεγε το 2004-08, δεν θα ήταν εδώ που βρίσκεται σήμερα. Και αν ένας δημόσιος λειτουργός, έχει πίσω του μια σταδιοδρομία πολιτικού, που φαίνεται να ταυτίζεται με διάφορα συμφέροντα αναλόγως συγκυρίας, πώς θα εμπιστευθεί το κοινό ένα τέτοιο άτομο ως δημόσιο λειτουργό; Υπάρχει κάπου κάποιο τεκμήριο ικανοτήτων του κ. Ερωτοκρίτου στην νομική επιστήμη ή στην αμεροληψία;
Επιπρόσθετα, ωστόσο ο κ. Ερωτοκρίτου υπήρξε δικηγόρος ιδιωτικών συμφερόντων. Μπορεί με βάση την αμφιλεγόμενη συνέπειά του να λειτουργήσει ως εκπρόσωπος του δημόσιου και όχι των ιδιωτικών συμφερόντων; Σε μια εποχή λ.χ. που τα σκάνδαλα των τραπεζών, θα έχουν και νομικές διαδικασίες - που ξεκίνησαν ήδη – σε Κύπρο, αλλά και Ελλάδα - μπορεί ο κ. Ερωτοκρίτου να είναι αμερόληπτος; Δεν θα έπρεπε το λιγότερο να δημοσιοποιήσει, όχι μόνο τα περιουσιακά του στοιχεία - και της οικογένειας εννοείται - αλλά τα συμφέροντα του δικηγορικού του γραφείου; Όταν λ.χ. έγινε η συζήτηση στη Βουλή το 2009, με τον κ. Βγενόπουλο φάνηκε να είναι πρόθυμος να διευκολύνει.
Το ότι η εικόνα, γενικά, του κ. Ερωτοκρίτου δεν πρόκειται να πείσει, ούτε για αμεροληψία, ούτε για αξιοκρατία, είναι δεδομένο. Το τί δεσμεύσεις οδηγούν σε τέτοιες κινήσεις είναι το πραγματικό ζητούμενο.

Το ρωσικό ιδιωτικό τζετ και η μη κατανόηση της έννοιας της ευθιξίας

«Χθες, μετά την επιστροφή του από τη Γαλλία, ο πρόεδρος Αναστασιάδης, λογικά όφειλε να είχε υποβάλει την παραίτησή του. Δεν το έπραξε ούτε και αναμένεται να το πράξει. Όπως δεν αναμένεται να γίνει κατανοητό πως, η ενέργειά του να ζητήσει και να χρησιμοποιήσει το ιδιωτικό αεροπλάνο Ρώσου φίλου του (πελάτη του δικηγορικού γραφείου του;) συγκρούεται ευθέως με την πολιτική υποχρέωσή του να είναι εν παντί άμεμπτος και πλήρως υπόλογος στους πολίτες για πράξεις του. Τίθεται μέγα θέμα ευθιξίας, που δεν μπορεί να επικαλυφθεί από τις κωμικές δικαιολογίες του αν. Κυβ. Εκπροσώπου πως με «ευελιξία» διασφαλίστηκε η μετάβαση του Προέδρου στη Γαλλία. Μπορεί η Κυπριακή Δημοκρατία να μην επιβαρύνθηκε, να εξοικονομήθηκαν τα έξοδα μεταφοράς του Προέδρου και της συνοδείας του, αλλά τραυματίστηκε καίρια η πολιτική αξιοπιστία και, προπάντων, καταρρακώθηκε η ευθιξία. Κάθε πολίτης νομιμοποιείται να σκεφθεί πως ο Ρώσος φίλος του Προέδρου δεν παραχώρησε το αεροσκάφος του για να συγχωρεθούν τ’ αποθαμένα του ούτε για την σωτηρία της ψυχής του.»
[Σ. Ιακωβιδης, “Ο Ρώσος φίλος του Αναστασιάδη και η σημασία της ευθιξίας”Σημερινή 15/6/2013]

Και σαν να μην έφτανε το θέμα Ερωτοκρίτου, την Πέμπτη, 13 Ιουνίου, δημοσιεύτηκε - αρχικά στη Χαραυγή - ότι ο κ. Αναστασιάδης ταξίδεψε στο Παρίσι με το τζετ το οποίο διευθέτησε Ρώσος «μεγιστάνας». Η επίσημη δικαιολογία ήταν ότι, λόγω απεργίας, δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί η κανονική του πτήση. Όμως, σε μια χώρα, η οποία κατηγορείται για ξέπλυμα χρήματος, ένας πρόεδρος που έχει δικηγορικό γραφείο και το οποίο έχει κατηγορηθεί για ύποπτες δοσοληψίες, να επιστρατεύει ένα ξένο ιδιώτη, και μάλιστα με παραπομπές στο κεφάλαιο, που θεωρείται «ύποπτο» από τους ευρωπαίους φίλους του προέδρου, είναι και αστείο και εκφραστικό. Ο κ. Αναστασιάδης, προφανώς, παίρνει το λάθος μήνυμα από τη φτιαχτή εικόνα, που καλλιεργούν οι του δημοσιογραφικού του επιτελείου και οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, τώρα που θέλουν εξυπηρετήσεις. Διότι η πλειοψηφία των ΜΜΕ δεν πρόβαλε το θέμα πρωτοσέλιδα – αν και, βέβαια, στο εξωτερικό το θέμα θα επανέλθει, όταν και αν χρειαστεί. Ήταν γκάφα πολλαπλών διαστάσεων – το damage control την περιόρισε κάπως, αλλά η δυσφορία εκφράστηκε και από παλιούς φίλους. Ο Σ. Ιακωβίδης, που πριν λίγες μέρες εκμυστηρευόταν ότι θεωρούσε τη δημόσια υπηρεσία «ακελοκρατούμενη», έγραψε ένα αιχμηρό κείμενο, στο οποίο έλεγε, ουσιαστικά, ότι τέτοια θέματα οδηγούν σε παραιτήσεις σε άλλες χώρες.
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/antistaseis/565678
Αλλά και ο κ. Πουργουρίδης ήταν σαφώς ειρωνικός, όταν υπενθύμιζε ότι μόλις ανέλαβε την προεδρία ο κ. Αναστασιάδης «απαγόρευσε επί ποινή απόλυσης τους υπουργούς του, να δέχονται δωρεάν ταξίδια και φιλοξενία από επιχειρηματίες.» Το αυτονόητο ερώτημα είναι δεδομένο: για τον ίδιο, δεν ισχύουν οι ίδιες αρχές;
Το ότι τα προβλήματα με την ελλιπή κατάθεση των περιουσιακών του στοιχείων και τη μη επεξήγηση για τα θέματα που προέκυψαν προεκλογικά με τις υποθέσεις την Makra Investements, Sobibank, αλλά και την υπεκφυγή για τα «δωράκια» των τραπεζών, φτιάχνουν μια επίπλαστη εικόνα προστασίας του κ. Αναστασιάδη από τα ΜΜΕ, αλλά αυτή η φούσκα δεν καλύπτει την εικόνα στην πραγματικότητα – ότι ο κ. Αναστασιάδης αντιμετωπίζεται καχύποπτα από το κοινό όσο αφορά στο θέμα της διαπλοκής και της σχετικής του ευαισθησίας.
Το θέμα Λούτσιου θα είναι άλλωστε το σήμα κατατεθέν.

Αν το δικηγορικό γραφείο της οικογένειας ενός προέδρου έχει συμφέροντα σε μια τράπεζα, είναι δυνατόν να μην υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων;

Σε αυτό το πλαίσιο, οι πληροφορίες που δημοσίευσε την Κυριακή ο Πολίτης, σε ένα είδος γενικής πληροφόρησης, προσθέτουν στα προβλήματα αξιοπιστίας και μη-διαπλοκής. Στο πρωτοσέλιδο της κυριακάτικης έκδοσης της εφημερίδας (16 Ιουνίου), ο τίτλος «Τράπεζα Κύπρου πασών των Ρωσιών» παρέπεμπε στο ότι, μετά το κούρεμα και την παραχώρηση μετοχών σε όσους είχαν καταθέσεις που κουρεύτηκαν, η πλειοψηφία των μετόχων μάλλον θα ανήκει σε Ρώσους. Το κείμενο δεν ήταν γραμμένο στο παλιό στυλ της κατασκευής υστερίας, που υιοθέτησε ο Πολίτης το 2011 και 2012. Οπότε, η άμεση χρήση της δημοσίευσης δεν ήταν σαφής. Ήταν, μια πρώτη μορφή πληροφόρησης για το νέο καθεστώς στην Τράπεζα Κύπρου. Ωστόσο, ήταν αξιοσημείωτο ότι και στο διαφημιστικό που απέστειλε η εφημερίδα μέσω ήμεϊλ, υπήρχε η αναφορά ότι ένα από τα δικηγορικά γραφεία που θα διαχειρίζονται τα συμφέροντα των ρώσων μετόχων - θα λειτουργεί δηλαδή ως εκπρόσωπος – μεγαλομέτοχος - στην Τράπεζα Κύπρου θα είναι το δικηγορικό γραφείο Ν. Αναστασιάδη. Σύμφωνα με τον κατάλογο της εφημερίδας θα εκπροσωπεί ένα από τους δέκα μεγαλύτερους «μετόχους» η «εκπροσώπους μετόχων». Είναι το ίδιο γραφείο, το οποίο εμπλεκόταν και στις προεκλογικές αναπάντητες ερωτήσεις, αλλά και σε υποθέσεις εκροών κεφαλαίων πριν το Γιούρογκρουπ της 15ης Μαρτίου. Και υπήρχε και η οικογενειακή διασύνδεση της διαχειρίστριας με την υπόθεση Λούτσιου. Το ότι μερικοί ήξεραν, και το ότι μερικοί απέσυραν κεφαλαία είναι πλέον δεδομένο – απλώς το ερώτημα είναι πότε θα τεθεί. Αλλά το να εμπλέκεται το δικηγορικό γραφείο, στο οποίο έχει άμεσα οικογενειακά, έστω, συμφέροντα ο πρόεδρος, στη διαδικασία συμφερόντων γύρω από την Τράπεζα Κύπρου, επιβεβαιώνει όσους έκφραζαν καχυποψία ότι η πολιτική της κυβέρνησης φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για τα συμφέροντα των μεγαλομετόχων της Τράπεζας Κύπρου, παρά για την κοινωνία. Και αυτό φάνηκε και από τις δημοσιογραφικές φήμες για τα σχόλια των ευρωπαίων υπουργών οικονομικών στα Γιούρογκρουπ του Μάρτη, όταν αναρωτιόντουσαν ποιους εκπροσωπεί και αν έχει μόνο πλούσιους φίλους.
Με δεδομένη τη θέση που έχει, αργά ή γρήγορα ο κ. Αναστασιάδης θα πρέπει να αρχίσει να επιδεικνύει μια ευαισθησία για τη διαπλοκή γύρω από το άτομό του. Η άρνηση της πραγματικότητας δεν είναι λύση – διότι το υπόγειο μουρμουρητό εμφανίζεται και δημόσια, αργά ή γρήγορα. Αλλά, ακόμα και στην υπόγεια του μορφή, λειτουργεί από-νομιμοποιητικά. Και η εποχή είναι σαφής. Το περασμένο σαββατοκύριακο σε δύο χώρες, τη Τσεχία και τη Βουλγαρία παραιτήθηκαν δημόσιοι αξιωματούχοι -Πρωθυπουργός και νεοδιορισμένος επικεφαλής της Εθνικής Ασφάλειας αντίστοιχα- λόγω προβλημάτων διαπλοκής και σχετικών αντιδράσεων.

Anef_Oriwn
[αντι-διαπλεκόμενος]
Πέμπτη 20/6/2013

Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Ανάρτηση 108/2013 [έκτακτη, πολιτικοοικονομική, ερευνητική (ιμίshι μου), Καζαμια-κή, αντι-διαστρεβλωτική, ξεσκεπαστική, αποκαταστατική] – Το ξεσκέπασμα της [λεγόμενης] Ερευνητικής από τον Κίκη Καζαμία…


Σε αποψινή τηλεφωνική παρέμβαση του [μετά από πρόσκληση που τού έγινε] στις “Ειδήσεις” στο ΡΙΚ1 με την Αιμιλία Κενεβέζου, ο πρώην Υπουργός Οικονομικών [επί Κυβέρνησης Χριστόφια] Κίκης Καζαμίας έκαμεν εμμέσως πλην σαφώς την [λεγόμενη] Ερευνητική Επιτροπή για την Οικονομία, έναν μάτσο ρεπανόφυλλα!
Πιο νωρίς σήμερα ο Κίκης Καζαμίας είχε καταθέσει για τρίτη φορά κατέθεσε ενώπιον της Επιτροπής.
[Αναλυτικό ρεπορτάζ για το τι είπε  ο  πρώην Υπουργός στην Επιτροπή θα βρείτε Philenews πατώντας στο εδώ, ενώ την συνομιλία του με την Κενεβέζου στο ΡΙΚ1 θα τη βρείτε επαέ μετά το 20ο λεπτό]...

Εγώ θα σταθώ σε μερικά σημεία της κατάθεσης του τα οποία κρίνω ότι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όπως και στις αποψινές του δηλώσεις καθώς πιστεύω βάζουν κάποια πράματα στις σωστές τους διαστάσεις και αποκαθιστούν την ταλαιπωρημένη [κυρίως από τα ΜουΜουΕ και τους πολιτικάντηδες] αλήθεια…

Ο Κίκης Καζαμίας στην κατάθεση του αναφέρθηκε σε σημείωμα που ετοιμάστηκε επί Υπουργίας του από την οικονομική διεύθυνση το οποίο υπογράφουν οι κύριοι  Καλοζώης, Χαραλάμπους και Τρόκκος και στο οποίο σημειώνεται ότι παρόλο που το PSI και το κούρεμα μέχρι και 65% των ελληνικών ομολόγων είναι αφόρητο για τις κυπριακές τράπεζες, οι επιπτώσεις αποτυχίας του και πτώχευσης της Ελλάδας θα είναι αναμφίβολα πιο επώδυνο για το τραπεζικό μας σύστημα και την κυπριακή οικονομία.
«Το σενάριο πτώχευσης της Ελλάδας και εξόδου της από το ευρώ αποτελεί το πιο αρνητικό για την Κύπρο σενάριο», αναφέρει το σημείωμα, είπε ο Κίκης Καζαμίας. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κος Πικής ζήτησε από τον Κίκη Καζαμία να καταθέσει το σημείωμα ως τεκμήριο στην Επιτροπή, με τον πρώην Υπουργό  Καζαμία να διερωτάται γιατί δεν δόθηκε αυτό το έγγραφο από το Υπουργείο Οικονομικών στην Επιτροπή για να κατατεθεί ως τεκμήριο, όταν δόθηκαν τόσα άλλα έγγραφα από το Υπουργείο.

Επιπρόσθετα επί του ιδίου θέματος [και σύμφωνα με το 24hcomcy] σε ερώτηση του Μέλους της Επιτροπής Ανδρέα Κραμβή αν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα μπορούσε να διαβουλευτεί προτού συναινέσει στο κούρεμα των ελληνικών ομολόγων, ο Κίκης Καζαμίας είπε ότι κατά τη δική του άποψη αυτό δεν μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο. Και προσθεσε ότι με βάση τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις [στην Ευρωπαϊκή Ένωση] και έχοντας υπόψη ότι η γενικότερη εκτίμηση που υπήρχε πως η οποιαδήποτε καθυστέρηση στη λήψη απόφασης ενδεχομένως να οδηγούσε την Ελλάδα σε άτακτη χρεοκοπία, «δεν υπήρχε επιλογή για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας». Και συνεχισε να πει ότι «όσο επώδυνο και να ήταν για την κυπριακή πολιτεία η υλοποίηση της απόφασης για απομείωση, πολύ πιο επώδυνη με ανυπολόγιστες ζημιές θα ήταν η μη σύναψη συμφωνίας, άρα η άτακτη χρεοκοπία του ελληνικού κράτους η οποία στα σίγουρα θα οδηγούσε στην πλήρη χρεοκοπία τις κυπριακές τράπεζες λόγω της έντονης παρουσίας τους στην Ελλάδα και ο επηρεασμός και της κυπριακής οικονομίας»...

Ερωτηθείς επίσης αν η Κύπρος δεν θα μπορούσε να πετύχει κάποια ανταλλάγματα για τις τράπεζες της, ο κ. Καζαμίας είπε ότι η προσωπική του εκτίμηση είναι ότι δεν υπήρχε τέτοια περίπτωση.

Και πάμε τώρα στις αποψινές σταράτες δηλώσεις του Κίκη Καζαμία στο ΡΙΚ1…
Σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργεί η Ερευνητική Επιτροπή είπε πως έχει διαπιστώσει [στη βάση των τριών μέχρι τώρα παρουσιάσεων του στην Επιτροπή] ότι «το υλικό είτε που επρομηθεύτηκε η Επιτροπή από διάφορες πηγές, είτε το υλικό που επεξεργάζεται η Επιτροπή είναι επιλεκτικό»… 
Και συνέχισε για να επισημάνει ότι «δεν μπορούν να μού υποβάλλονται ερωτήματα για σημειώματα τα οποία είχαν ετοιμαστεί από τεχνοκράτες του Υπουργείου αρκετούς μήνες πριν την ανάληψη της Υπουργίας από μέρους μου και να μην μού υποβάλλονται ερωτήματα για σημειώματα τα οποία είχαν ετοιμαστεί κατά τη διάρκεια της Υπουργίας μου μου, που είχα, αντιλαμβάνεστε και την πολιτική ευθύνη»… [Εμείς δεν είναι λίγες οι φορές που διερωτηθήκαμε γα το ρόλο της Ερευνητική Επιτροπής. Για τα σχετικά ρίξτε μια ματιά εδώ και δαμέ]…   

Η Κενεβέζου ρώτησε τον Κίκη Καζαμία αν ισχύει αυτό που λέγεται, ή όπως φάνηκε από την αποσπασματική ανάγνωση των πρακτικών της Συνεδρίας του Υπουργικού στις «25 του Οκτώβρη του 11», δηλ. ότι προέκυψε διάσταση απόψεων μεταξύ του ιδίου και τού [τότε] Πρόεδρου Χριστόφια «για το εύρος της κρίσης»… Ο Κίκης Καζαμίας απάντησε ξεκάθαρα «όχι, δεν ισχύει» για να συνεχίσει και να πει τα εξής ιδιαίτερα κατατοπιστικά:
«Τα πρακτικά του Υπουργικού Συμβουλίου [σημ. δική μου: της Συνεδρίας της 25ης του Οκτώβρη του 2011] είναι 14 σελίδες και επιλέγηκε από τον Πρόεδρο της Επιτροπής να αναγνωστούν μόνο μερικές γραμμές μιας στιχομυθίας κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην οποία εκφραστήκαν απόψεις και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, υπεβλήθηκαν ερωτήματα, εδόθηκαν απαντήσεις από τον Υπουργό των Οικονομικών και διευκρινήσεις και στο τέλος δεν ελέχθη από τον Πρόεδρο της Επιτροπής ότι η πρόταση του Υπουργού Οικονομικών [σημ.: για ψήφιση το ταχύτερο νομοσχεδίου για διαχείριση κρίσεων] έγινε ομόφωνα αποδεκτή […] Βλέπετε, ότι αυτό το πράμα δεν είναι ούτε δεοντολογικό ούτε σωστό…»   

Μα ποιος νοιάζεται, αγαπητέ Κίκη, για δεοντολογίες κι άλλα συναφή και σχετικά… Απόψε ο “ΑΝΤΕΝΑ” προαναγγέλλοντας τις ειδήσεις του, ελάλεν στους αφελείς που τον πιστεύουν ακόμα, ότι ο Κίκης Καζαμίας είπε [στην Ερευνητική] ότι είχε διαφορετικές εκτιμήσεις για την κρίση από τον Χριστόφια! Ζήτω η “ΑΝΤΕΝίσιμη” αντικειμενική πληροφόρηση! Αλλά τι αυτοί τη δουλειά τους κάνουν. Ο καθείς εφ ω ετάχθη! Πρέπει πάση θυσία να βγει πόρισμα [ανάλογο του Πολυβιακού πορίσματος] το οποίο να λέει πως ΚΑΙ για την οικονομική καταστροφή φταίει ο Χριστόφιας. [Και ο τραπεζο-καπιταλισμός να παραμένει στο απυρόβλητο]. Και να τού αποδοθούν [τού Χριστόφκια] τουλάχιστον πολιτικές ευθύνες. Ασχέτως του αν κι ο Γενικός Εισαγγελέας είπε τις προάλλες ότι «τις πολιτικές ευθύνες τις κατανέμει ο λαός την ώρα των εκλογών». Αλλά ποιος τον ακούει κι αυτόν; Τα ΤΡΙΑ σοφά Γερόντια ξέρουν! [Άντε να μην πω τι ξέρουν κι αυτά!]… Το παν είναι να σωθεί από το γενικό ρεντίκολο η Προεδράρα μας το Νικούιν! Αλλά ότι και να κάνουν ΤΙΠΟΤΑ δεν τον σώζει. Καθημερινώς όλο και νέες γκάφες παθαίνει [εκείνη η παραπονιάρικη επιστολή του προς τους Ευρωπαίους “εταίρους” είναι σε ισχύ ή όχι;] και νέες ματσαράγκες αποκαλύπτονται. Εσείς εκαταλάβετε γιατί τα (συγ)κυβερνώντα κόμματα και σωματίδια [ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και ΕΥΡΩΚΟ] τήρησαν αποχή κατά τη χθεσινή ψηφοφορία στη Βουλή για απαγόρευση του ψαρέματος δια της μεθόδου γρι-γρι όταν ο Πρόεδρος ΤΟΥΣ, έδωσε ήδη δύο άδειες; Πολιτικαντισμός, λαϊκισμός, διαπλοκές και τσαπατσουλιά; Μπράβο, πετύχατε διάνα! Κι όλ’ αυτά σ ενα πακεττο! 

Τέλος, για να κλείσουμε και με τον Κίκη να πούμε ότι «τούτος»  εξέφρασε και τη δυσαρέσκεια και τη δυσφορία του για την τακτική των επιδοτών να τον περιμένουν από το πρωί στο καρτερίμι του σπιτιού του για να τού επιδώσουν την κλήση για να παρουσιαστεί στην Επιτροπή, λες και είναι δυσεύρετος…

Εν κατακλείδι [και για να προλάβουμε μερικούς καλοθελητές] να διευκρινίσω  ότι με κάποιες πολιτικές πρακτικές του Κίκη Καζαμία ως Υπουργού Οικονομιών δεν έχουμε καθόλου θετική άποψη κάτι εξέφρασα στην ανάρτηση μου με αρ. 29/2012... 

Anef_Oriwn
[δεν πιάνεται κορόιδο!]
Παρασκευή 21/6/2013

********************************
Υστερόγραφον:
Ωραία η συναυλία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου που μεταδίδει απόψε η «καταργηθείσα» ΕΡΤ!

Anef_