Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

Ανάρτηση 48η (έκτακτη, νεολαιίστικη, εξεγερτική και πυρπολητική) - Τα “Δεκεμβριανά” των 16άρηδων* .

(* ο τίτλος είναι “κλεμμένος” από σχετικό ρεπορτάζ της σημερινή “Ελευθεροτυπία”).
Σκέψεις και λόγια σκόρπια και αμοντάριστα.

Στο προηγούμενο post μου τα είχαμε πει για τα Δεκεμβριανά του 1944, σήμερα εκτάκτως θα τα πούμε για τη Δεκεμβριανή (και εν εξελίξει) απίστευτη και πρωτοφανή εξέγερση μαθητών (κυρίως), αλλά και φοιτητών, (που δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, όπως κάποιοι αφήνουν να νοηθεί), στην Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Χανιά και πολλές άλλες), με τα γεγονότα να συμπαρασύρουν περιορισμενα και από κεκτημένη συνήθεια (σαν προέκταση στις κόντρες με την Αστυνομία στα γήπεδα) και κάποιους δικούς μας μαθητές εδώ στην Κύπρο ...

Το blog (το “ANEF_Oriwn”) δεν μπορούσε να απέχει από το σχολιασμό των συγκλονιστικών αυτών γεγονότων και επεισοδίων που λαμβάνουν χώρα με αφορμή τη δολοφονία του 15χρόνου μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου από αστυνομικό. Ήδη έχουν γραφτεί πολλά και το θέμα έχει συζητηθεί εκτεταμένα σ’ άλλα blogs, αλλά η βαρύτητα και η τροπή που πήραν οι αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες των νέων, (σε πραγματική εξέγερση εξελίχτηκαν) με αναγκάζουν να καταθέσω κι εγώ (εδώ στο blog μου) τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου.

Να σημειώσω ότι μεγάλη συζήτηση για το θέμα γίνεται στο blog “Στήλη Άλατος”, του PolitisPittas (link:
http://www.politispittas.blogspot.com/).
Επίσης στο blog “… ες γην εναλίαν Κύπρον ...”, του Απόστολου (link:
http://enaliakypros18.blogspot.com/), έχουν αναρτηθεί μια σειρά από κείμενα που δίνουν την άλλη άποψη για τα γεγονότα (κάποια κείμενα στηρίζουν την Αστυνομία ενώ με αλλά εκτοξεύονται κατηγορίες σε βάρος ΟΛΟΥ του πολιτικού κόσμου και ιδιαίτερα εναντίον της Αριστεράς). Ενδιαφέροντα και ενημερωτικά κείμενα έχουν αναρτηθεί και στο blog “Κόκκινη Πιπεριά” (link: http://red-pep.blogspot.com/), ενώ ένα εναλλακτικό κείμενο υπάρχει και στο blog “ΣΥΡΜΑ ΣΤΟ COMPUTER” του Λινοπάμπακου (link: http://sirmastocomputer.blogspot.com/).

Ο θάνατος του μαθητή από πυροβολισμό αστυνομικού, που έδωσε την αφορμή για το ξέσπασμα των νέων, μπορεί να ήταν και εν ψυχρώ δολοφονία, μπορεί να ήταν και ατύχημα.
Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι χάθηκε άδικα, αναίτια και χωρίς ουσιαστικό λόγο η ζωή ενός νέου παιδιού, μόλις στα 15 του!Τα γεγονότα που ακολούθησαν πλέον πασίγνωστα - πορείες και διαδηλώσεις αλλά και για τις βιαιοπραγίες, πυρπολήσεις και καταστροφές από τους “γνωστούς-αγνώστους” (όπως τους αποκαλούν) κουκουλοφόρους.

Λένε πως υπάρχει το πρόβλημα με τους κουκουλοφόρους που καταστρέφουν αθώους μαγαζάτορες. Τα χρόνια ερωτήματα για το ότι παραμένουν ασύλληπτοι ή δρουν μπροστά στα μάτια μιας Αστυνομίας που σκοτώνει μαθητές αλλά δεν συλλαμβάνει έναν κουκουλοφόρο (γνήσιο κουκουλοφόρο σε δράση, όχι αθώο περαστικό φοιτητή) παραμένουν. Πολλοί σιγοψιθυρίζουν ότι οι ανεγκέφαλοι κουκουλοφόροι βάνδαλοι της τυφλής βίας έχουν άμεση και στενή σχέση με την Αστυνομία (και αποτελούν πρόσχημα να διατηρούνται οι μηχανισμοί καταστολής).

Το επεισόδιο δεν είναι μεμονωμένο και τυχαίο και ούτε κεραυνός εν αιθρία. Σε μια κοινωνία που τόσο εύκολα σκοτώνεται από τα όργανα του Κράτους (την Αστυνομία) ένα 15χρονο παιδί και τόσο εύκολα καταστρέφονται περιούσιες, υπάρχει κοινωνική παρακμή και ξεχαρβάλωμα θεσμών και αξιών (οικογένεια, σχολείο) αλλά και πολλή οργή...
Τεράστια σημασία έχουν τα αίτια (κοινωνικά και οικονομικά αδιέξοδα, αβέβαιο μέλλον, περιθωριοποίηση, πολιτική παρακμή, σκάνδαλα) που προκάλεσαν τις συγκλονιστικές αυτές αντιδράσεις των νέων (που επεκτείνονται και σε πιο ήπιες μορφές αντίδρασης από ολόκληρες κοινωνικές ομάδες), καθώς και οι λόγοι που συντηρούνται οι διάφοροι αναχρονιστικοί κατασταλτικοί μηχανισμό και μέθοδες.
Παρακολουθώντας τα γεγονότα εκ του μακρόθεν, συνήθως τα σχολιάζουμε, είτε μ’ ένα (μικρο)αστικό καθωσπρεπισμό («τους αλήτες εκρούσαν τα ούλλα, - μαζί με τα ξερά πανε και τα χλωρά - εν να κλείσουν τζιαι τα πανεπιστήμια τζιαι εν να χάσουν τζιαι μαθήματα τα παιδκιά μας, καλά να τους κάμει η Αστυνομία»), είτε με μια ετεροχρονισμένη επαναστατικότητα που προσπαθεί όμως να παρακάμψει (δυστυχώς) την οργανωμένη μαζική πάλη ...

Παρακάτω σταχυολογώ σκόρπια λόγια και σκέψεις άλλων bloggers και σχολιογράφων (*τόσο εξ αριστερών όσο και καθεστωτικών) που μάζεψα από την περιδιάβαση μου στην blogόσφαιρα:

(* - update διευκρίνηση 10/12/2008)

1. PolitisPittas (link:
http://politispittas.blogspot.com/2008/12/blog-post_08.html):
“… την Ελλάδα την καίει η ανικανότητα των Κυβερνήσεων, οι ύποπτοι και αναποτελεσματικοί (και προκλητικοί) σχεδιασμοί που ξεκινούν από τα χρόνια του 80, η τυφλή και εύλογη οργή των νεαρών σε συνδυασμό με τους προβοκάτορες και τους διάφορους χούλιγκανς …
Η αριστερή και ακροαριστερή νεολαία αυτή τη στιγμή είναι μέσα στα Πανεπιστήμια και προσέχει τους χώρους για να μη μπουν ξένα στοιχεία.
Και όπως απερίφραστα δήλωσαν οι Πρυτάνεις, στα Πανεπιστήμια που είναι υπό κατάληψη φοιτητών δεν έχει σημειωθεί η παραμικρή ζημιά....
Αρκετά με τις ευθύνες γενικώς και αορίστως της Αριστεράς ...”

2. Kyriakos (link:
http://politispittas.blogspot.com/2008/12/blog-post_07.html):

¨... Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί που ξεσηκώθηκαν δεν είναι απλά οι ''Γραικύλοι αριστεροί''που άλλη δουλεία δεν έχουν να κάμνουν εκτός απο πορείες…
Πρόκειται δυστυχώς για μια επανάσταση της νεολαίας που της στέρησαν το δικαίωμα να ονειρεύεται…
Πρώτα προκαλούν με την συμπεριφορά τους το χάος και μετά μένουν επιδεικτικά απαθείς και παρακολουθούν από μακρυά την Αθήνα να καίγεται.. Μέσα Μέσα ρίχνουν και κανένα δακρυγόνο και καμιά ξυλιά..
...Για να κατηγορήσουν στο τέλος την ''κακή αριστερά'' ότι έκαψε την Αθήνα...”



3. Ανώνυμος (link:
http://enaliakypros18.blogspot.com/2008/12/blog-post_08.html)
“… Η αριστερά συντηρείται από την κατάσταση αυτή. Γι' αυτό και την προκαλεί, κατά τα λενινιστικά πρότυπα. Καλούν τον κόσμο σε απείθεια, σε βιαιότητες και καταστροφές. Τους ξέρουμε, μάθαμε τις αποκρουστικές (και απάνθρωπες) τακτικές τους…”. --- (* update 10/12/2008 – Ερώτημα ρητορικό του ANEF_Oriwn: Από πότε οι βιαιοπραγίες, οι πυρπολήσεις και οι καταστροφές έγιναν επίσημη πολιτική και πρακτική της συγκροτημένης Αριστεράς – Κοινοβουλευτικής και Εξωκοινοβουλευτικής;).

4. PolitisPittas (link:
http://enaliakypros18.blogspot.com/2008/12/blog-post_7984.html):
“…Εθελοτυφλούμε τραγικά και επικίνδυνα αν αξιολογούμε τα γεγονότα σαν έργα βλαμμένων μειοψηφιών ή ελεγχόμενων από την Αριστερά ομάδων…
Ο μπάτσος που πυροβόλησε τον νεαρό είναι μια σταγόνα στον ωκεανό. Και η προσπάθεια ανάδειξής του ως «ανώμαλου» «εγκληματία» και «διεστραμμένου» είναι ανόητη, ανάξια των περιστάσεων και κυρίως αποπροσανατολιστική. Ο μπάτσος, δεν ήταν παρά το ατυχές και τραγικό σύμπτωμα μιας συνολικής νόσου που δείχνει το απέραντα ανεπαρκές και καθυστερημένο Ελληνικό κράτος… Προσθέστε τα μείζονα κοινωνικά προβλήματα που αθροίζουν την αγανάκτηση. Την ανέχεια, την ανασφάλεια, την αγωνία και την απόλυτη απαισιοδοξία που διακατέχει τους Έλληνες και εδικά τους νέους για το Μέλλον…”

5. Χρήστος Μιχαηλίδης (από τη σημερινή “Ελευθεροτυπία” – link: http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=39202580).
“… ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ανάγκη να συμφωνεί κάποιος με τον τρόπο που αρκετοί νέοι επιλέγουν, πολλές φορές, να εκδηλώσουν την οργή τους. Νέοι είναι. Ψάχνονται. Αμφισβητούν τα πάντα. Βιάζονται. Έχουν υπερβολή. Άγνοια κινδύνου. Δεν βολεύονται. Συστατικά πολύτιμα και εύφλεκτα συνάμα -από εκείνα που έχουν ανάψει όχι λίγες επαναστάσεις ή έχουν προκύψει όχι λίγα λάθη. Εύκολο είναι, οπωσδήποτε, να τους καταδικάσει κάποιος -αυτούς που σπάνε βιτρίνες, καίνε αυτοκίνητα, χτυπούν καθηγητές στα πανεπιστήμια, ασχημονούν στα γήπεδα, πλακώνονται στις γειτονιές- και δίκαιο να ζητεί την τιμωρία τους. Το δύσκολο, όμως, είναι να προσπαθήσεις να τους καταλάβεις. Περισσότερο εκείνους που δεν κρύβουν το πρόσωπό τους. Και να αισθανθείς πως, όπως λέει κι ένα τραγούδι, «το πρόβλημά τους είναι και δικό σου»…”.
Anef_Oriwn
Τρίτη 9/12/2008

UPDATE (10/12/2008)
Υιοθετώντας την άποψη του Drapetis (που εξέφρασε στα σχόλια) παραθέτω πιο κάτω ένα μικρό δείγμα από το λόγο του Λινοπάμπακου (σε σχόλιο του στο blog του “ΣΥΡΜΑ ΣΤΟ COMPUTER”) όπου επεξηγεί (σε βάθος κι αναλυτικά) τα ιστορικά γεγονότα που διαμόρφωσαν τη φύση και τον (κατασταλτικό) χαρακτήρα του σημερινού ελληνικού κράτους (και των μηχανισμών του). Link:http://sirmastocomputer.blogspot.com/2008/12/blog-post.html

“… οταν οι εθνικοφρονες βρηκαν το πτωμα του αρη, αποκεφαλισαν το τζαι εκρεμασαν την κκελε του σε ενα φανοστατη..για μερες..τουτον εν σημειολογικη αναφορα στο κρατος που εφτιαχτηκεν υστερα που το 44..εναν κρατος που εκαλιεργησεν την καταστολη σαν τροπο διακυβερνησης τζαι καθημερινης εμπειριας/βιωματος..αλλα τζαι εναν κρατος το οποιον για ενα μεγαλο μερος του πληθυσμου εν εισιεν νομιμοτητα..τζαι επαραγεν τζαι τα συμπτωματα που αναφεραν αλλοι πιο πανω..τζαι τουτη η κριση νομιμοτητας εκορυφωθηκεν που την δεκαετια του 60..τζαι υστερα που το 74 εδιαχυθηκεν στην κοινωνια σαν ενα ειδος κουλτουρας/λογου για την νεωτερικη εμπειρια της ελληνικης κοινωνιας..
το "μπατσοι γουρουνια δολοφονοι" εν κραυγη που παει πιο πισω που το πολυτεχενιο [γιατι τζαι τουτον ηταν μερος μιας ιστορικης δυναμικης] - στην μακρονησο - στην ιστορικη μνημη που διαχεεται [εστω τζαι αποσπασματικα] σαν μερος της καθημερινοτητας..
”…οπως τζαι οι "απονες εξουσιες" του καζαντζιδη καταγραφουν σαν ιστορικο πονο την καταστολη που τον τζαιρον του δεκεβρη του 44..
"ακομα τζαι ο εξωραισμος του πασοκ υστερα που το 80 εν εκαταφερεν προφανως να σασει την εικονα μιας εξουσιας που σε ενα μερος της κοινωνιας τζαι του υποσυνηδητου ενδεχομενως περισσοτερων ατομων, μεινισκει μονιμα ανομιμοποιητη…"


"… ο αναρχικος αντιεξουσιαστικος χωρος εν ιστορικος τζαι πολιτιστικος κληρονομος τζηνης της ηττημενης επαναστασης..της μαγκιας της ομως..της μη-υποταγης της..της αρνησης να υπογραψει στην μακρονησο..αλλα τζαι να συμβιβαστει πκιον με το κομμα που ακομα τζαι το 73 εθωρεν προβοκατορες...
”…εν εναν ανοιγμα σε εναν νεον λογο στην σκια του παγκοσμιου 68 τζαι του 77...αλλα με ριζες τοπικες - οπως παντου…”

(* - οι χρωματισμοί είναι δικοί μου).
Anef_Oriwn
10/12/2008 – 6:45 μ.μ.

3 σχόλια:

Drapetis είπε...

Ανευ, ενα απο τα σχολια του λινοπαμπακου στο sirmastocomputer κυριολεκτικα αξιζει να δημοσιευτει απο μονο του ως προς το βαθος της αναλυσης που μπαινει και ως προς τες διαστασςις που δινει...

rose είπε...

ειναι χρόνια που καποιοι προειδοποιούσαν στην Ελλάδα για την "κατασταση"...

Ποιά κατασταση άραγε?

- των χιλιαδων σκανδάλων?
- της ατιμωρήσίας?
- της διαπλοκής?
- των 10 οικογενειων που κρατουν την εξουσια στα χέρια τους?
- τα κέρδη των τραπεζών στα 200% και τη συνεχιζόμενη φτώχεια απο την άλλη?
- την ανεργία?
- το σκανδαλο του χρηματιστηρίου?
- τη μετατροπή οργανισμων σε προβληματικους για να τους ξεπουλησουν [ΔΕΗ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ κλπ]

και πάει λέγοντας...

εχει καιρο που καποιοι άλλοι μιλουν για το οτι η κατασταση βρισκεται στο "απροχώρητο"
ποιο ακριβως είναι το απροχώρητο?

- να μην λειτουργουν τα Δικαστηρια?
- να μην εχουν αξια τα πτυχια?
- η αστυνομια να υποθαλπτει και συνεργαζεται μαφιοζους και κοινους εγκληματίες?
- να κανουν απεργια πείνας 5000 κρατουμενοι και κανενα ΜΜΕ να μην παρουσιαζει την είδηση?
- να τσακώνεται το ΚΚΕ με το ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος είναι ο καλύτερος αριστερος? [απαράδεκτη η σταση του ΚΚΕ με τα γεγονοτα]
- να αποκαλυπτουν σκανδαλα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ μονο και μονο επειδη αλλαξε η κυβερνηση και τωρα άλλοι τρώνε?

και η λιστα μπορει να μεγαλωνει επ απειρον

Δεν δεχομαι οτι ξαφνιαστηκαν κάποιοι με την οργη στους δρόμους...ή ότι δεν κατανοουν αυτην την οργή ή χειρότερα όταν της προσδίδουν άλλα κινητρα. έβαλαν και σφηνα "αλλοδαπούς" τώρα να μπαινουν στις πορείες..

Με τοση ΦΤΩΧΙΑ και ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ, αγανακτηση και απελπισία δεν μπορει κανεις να κλεισει τα ματια σε μια τοσο μαζικη διαμαρτυρια... ΚΑΤΙ ΠΟΝΑΕΙ πολύ .. και όπως και να ονομαστεί, και όπως και να "κουκουλωθεί" δεν ειναι ουτε μεμονωμενο γεγονος, ουτε απλά "παραβατικη συμπεριφορα" θερμοαιμων νέων..

Αντιθετα, ευτυχως που εχουμε ακόμα νεους και νεες


και οσοι κατεβηκαν χτες σε ορισμενες πολεις να "προσττευψουν τις περιουσίες τους" ας αναρωτηθουν:

μεχρι τώρα οι φωτιες στα δαση και χωρια της Ελλάδα έκαιγαν τα ΠΑΝΤΑ... κανενας δεν απείλησε τον μεγαλοντιβελοπερ και πολιτικους που εκμεταλευτηκαν αυτες τις εκτασεις και "προσφεραν αναπτυξη"..

ευκολα διαμορφωνεται η κοινη γνωμη

αλλα δεν "κουκουλώνεται" για πολύ

αυτα θα εχουμε οσο δεν βλεπουμε...

Ανώνυμος είπε...

Άνευ,

έστω κι αργά, αν κατάλαβα καλά, ο Λινοπάμπακος είναι ο Σκέττος;

Σ' αυτήν την περίπτωση, θα ήθελα να τονίσω, ότι συνήθως σχολιάζω μόνο σε ιστολόγια, των οποίων οι ιδιοκτήτες ενδιαφέρονται πραγματικά για διάλογο, δεν διαστρεβλώνουν και δέχονται την ύπαρξη της άλλης άποψης. Κι ο αγαπητός Σκέττος ή Λινοπάμπακος απέδειξε περίτρανα στη 'συζήτηση' που είχαμε στο ιστολόγιο σου πριν δυο περίπου μήνες, ότι δεν σέβεται τις πιο πάνω αρχές.

Άνευ, αυτή είναι η άποψη μου και δεν έχω καμία απαίτηση να τοποθετηθείς ο ίδιος πάνω σε όσα ανέφερα πιο πάνω.